شرایط با مکانیسم ماشه سخت می‌شود

جامعه ورزشی آفتاب نو:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حتما ۶ قطعنامه علیه کشورمان، اثراتی دارد اما سالهاست که ایران تحریم‌های حداکثری را بر دوش …

وزیر راه: شرایط با مکانیسم ماشه سخت می‌شودوزیر راه: شرایط با مکانیسم ماشه سخت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حتما ۶ قطعنامه علیه کشورمان، اثراتی دارد اما سالهاست که ایران تحریم‌های حداکثری را بر دوش می‌کشد، گفت: مطمئنا شرایط پس از فعال‌سازی مکانیسم ماشه، سخت خواهد شد اما پاسخ‌های مناسب آن را داریم.

شب گذشته با عدم تصویب قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه برای تمدید مهلت بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، مکانیسم ماشه فعال شد. هر چند در مجموع این ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، تحریم جدیدی را مشخصاً در بخش اقتصاد و شرکت‌های اقتصادی ایران وضع نمی‌کند و در چند دهه گذشته تحریم‌های حداکثری علیه ایران اعمال شده  اما به طور قطع مکانیسم ماشه ریسک مراودات اقتصادی با ایران را افزایش می‌دهد. البته یکی از ۶ قطعنامه هم به صراحت به اعمال تمهیدات سختگیرانه در بخش کشتیرانی اشاره دارد. 

این افزایش ریسک تجارت و مراودات اقتصادی با کشورمان می‌تواند تبعاتی برای بخش حمل و نقل کشور و فعالیت‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آمادگی این وزارتخانه به ویژه بخش حمل و نقل در برابر تحریم‌های ناشی از فعالسازی مکانیسم ماشه و فشار مضاعف ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم فعالسازی مکانیسم ماشه اثری نخواهد داشت و حتما این ۶ قطعنامه علیه کشورمان، اثراتی دارد اما سالهاست که ایران تحریم‌های حداکثری را بر دوش می‌کشد . 

وی ادامه داد: اتفاقی که در ۱۲ روز جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی رخ داد، باعث شد ما در قبال خطرات، چابک‌تر و  پاسخگو تر باشیم؛ آن هم خطری جدی مانند حمله به کشورمان. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول جنگ ۱۲ روزه با تمام این مسائل و خطرات مواجه بودیم، گفت: در ۱۲ روز جنگ تحمیلی هم در حوزه جاده، هم دریا و بنادر و حمل و نقل ریلی تمهیداتی به اجرا رسید که توانستیم به بهترین نحو ممکن کالای اساسی را به دست مردم برسانیم. علاوه بر این، آسیب‌هایی را شناسایی کردیم و در این مدت به سمت حل و رفع این آسیب‌ها رفتیم.

صادق تاکید کرد: این آسیب‌ها شامل دو بخش فرایندی- فرایند خدمات – و بخش زیرساختی بود. در بخش زیرساخت‌ها نمی‌توانم بگویم در مدت کوتاه امکان رفع و حل و فصل این آسیب‌ها وجود دارد، اما شناسایی آسیب‌های این بخش، بسیار موثر و کمک کننده بوده است که بتوانیم اقدامات پدافندی را انجام دهیم.

وی افزود: درباره رفع آسیب‌های فرایندی هم حداکثر تلاش را کرده‌ایم؛ روزی که توقف جنگ ۱۲ روزه اعلام شد مانوری داشتیم که برای صدور بارنامه در بنادر و ورود و خروج کشتی و هم بارنامه کامیون و بلیت مسافر و ریلی به طور دستی اقدام کنیم تا اگر موضوعاتی پیش آمد به فضای مجازی و سامانه وابسته نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مطمئنا شرایط پس از فعالسازی مکانیسم ماشه سخت خواهد شد اما پاسخ‌های مناسب آن را داریم.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn