
صادق حسینزاده ملکی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت و مدیران کل آموزشوپرورش سراسر کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: ما در ماههای اخیر شاهد افتخارات بزرگی برای ایران عزیز بودیم و لازم است قدر این قهرمانیها را بدانیم.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: رئیسجمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور برگزاری جشن ملی فراگیر افتخارات ایران را صادر کردهاند و وزارت آموزشوپرورش نیز برای این رویداد ملی در سه سطح مدرسهای، منطقهای و استانی و ملی برنامهریزی کرده است که بهصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
حسینزاده ملکی با اشاره به هفته سلامت روان و آغاز اجرای طرح «نماد» در سال جدید تحصیلی عنوان کرد: از اوایل آبان، اجرای طرح ملی نماد با هدف غربالگری صددرصدی دانشآموزان آغاز میشود و در این طرح، مرحله نخست مربوط به دوره متوسطه است که تا پایان آبان جمعبندی خواهد شد و مرحله دوم نیز در آذرماه برای دانشآموزان ابتدایی انجام میگیرد تا با تحلیل نتایج، مداخلات روانی و تربیتی مؤثر در سطح مدارس اجرا شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش سومین محور فرهنگی کشور در مهرماه را پرسش مهر ریاستجمهوری دانست و ابراز داشت: پرسش مهر یکی از زیباترین جلوههای مردمسالاری و گفتوگوی ملی در نظام تعلیم و تربیت است و برای سال جاری، رئیسجمهور پرسشی قرآنی مطرح کردهاند که مضمون آن برگرفته از آیه شریفه «إِوَکُلوا وَاشرَبوا وَلا تُسرِفوا ۚ إِنَّهُ لا یُحِبُّ المُسرِفینَ» است که در همین مورد، ایشان از دانشآموزان سراسر کشور خواستهاند تا بیندیشند این آیه چه پیامهایی دارد و چگونه میتوان برای عملی شدن آن در زندگی فردی و اجتماعی نقشآفرینی کرد.
وی با بیان اینکه پرسش مهر امسال قرار است بهصورت ساده و فراگیر اجرا شود، بیان کرد: همه دانشآموزان در ساعات درسی مانند درس انشا یا ادبیات، چند خط درباره پرسش رئیسجمهور بنویسند و آثارشان در مدرسه جمعآوری و به دبیرخانههای منطقهای ارسال شود و علاوه بر این، تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط نیز در جشنواره «فردا» مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حسینزاده ملکی با تشریح الگوی پرورشی نوین وزارت آموزشوپرورش، گفت: تحول پرورشی در سه گام طراحی شده است و سال جاری، سال مقدماتی است که تمرکز بر آموزش و گفتمانسازی دارد؛ سال آینده، سال پایه خواهد بود و سال پس از آن، سال استقرار الگوی نوین پرورشی محسوب میشود و در این مسیر، ما بر دو شاخص کلیدی تمرکز داریم که نخست، توسعه و تقویت مشارکت و مسئولیتپذیری دانشآموزان در نقشهای مدرسهای و دوم، احیای حق حضور دانشآموزان در فعالیتهای فوقبرنامهای مانند اردوهای تربیتی و فرهنگی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر لزوم نگاه نو به فعالیتهای پرورشی ادامه داد: در مدرسه پرورشیافته، مربی پرورشی دیگر برگزارکننده صرف برنامه نیست، بلکه سازماندهنده نقشهای دانشآموزی است و در این راستا، برنامههای ما از صدور بخشنامه به سمت ارائه فناوریها، بستههای محتوایی و محصولات آموزشی نوین برای مربیان حرکت کرده است تا هر مدرسه بتواند متناسب با نیازهای خود از آنها بهره گیرد.
وی ضمن اشاره به طرح ملی «ایران من»، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، مجموعهای از بستههای آموزشی و فرهنگی با محور هویت ملی و نشاط دانشآموزی طراحی شده که در اختیار مربیان و مشاوران مدارس قرار میگیرد و هدف نهایی آن است که معاونت پرورشی از جایگاه بخشنامهنگاری به نهادی تبدیل شود که خدمات، محصولات و روشهای فناورانه پرورشی را در اختیار مدارس قرار دهد.
انتهای پیام/
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
