برنا – گروه اجتماعی؛ مدیر دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: باتوجه به نیاز کشور، جمعیت کشور و امکان ایجاد شرایطی که دسترسی را محدود میکند، باید سامانه ۴۰۳۰ و سامانههای سازمان بهزیستی تقویت شود که در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
سامانههای تلفنی مشاوره و روانشناسی ۴۰۳۰، ۱۴۸۰ که در از سوی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت برای پیشگیری از آسیبهای روانی و کمک به هنگام به مردم در زمان بحران راه اندازی کرده است، این سامانههای تلفنی در بسیاری از اوقات علاوه بر نجات افراد از خودکشی، در زمینههای هدایت تحصیلی به دانش آموزان خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه میکند.
در گذشت زمان و وقوع بحران در کشور از جمله جنگ ۱۲ روزه این سامانه خدمات حمایت روانی خود را ارائه داده تا بتواند این زمینه به مردم کمک کند، اما پس از ایام جنگ پاسخگویی به خوبی انجام نمیشود.
محمدرضا شالبافان مدیر دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگفت وگو با خبرنگار برنا اظهارکرد: سامانههای تلفنی ۴۰۳۰ وزارت بهداشت در زمان اضطراب و بحران به طور کامل فعال شده بود و در این سامانه ۴۴۰ روانشناس حضور داشتنند، بهطور مؤثر در پاسخگویی به نیازهای مردم در آن زمان اقدام کرد.
وی افزود: باتوجه به نیاز کشور، جمعیت کشور و امکان ایجاد شرایطی که دسترسی را محدود میکند، باید سامانه ۴۰۳۰ و سامانههای سازمان بهزیستی تقویت شود که در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
انتهای پیام/
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
