کمبود برق چالش جدی تولیدکنندگان قطعات خودرو

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش نبض بازار، تولیدکنندگان قطعات خودرو با چالش‌های جدی روبرو هستند. بدهی خودروسازان به تولیدکنندگان قطعات خودرو سر به سامان کشیده است. تولیدکنندگان قطعات خودرو در زمینه تهیه مواد اولیه، نیز با مشکلاتی روبرو هستند.

یک تولیدکننده قطعات خودرو گفت: مشکلات تأمین برق و واردات مواد اولیه، تولید داخلی را تحت فشار شدید قرار داده است.

به مشکلات موجود در روند تولید اشاره و اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان تأمین برق است؛ کارخانه‌های تولیدکننده در هفته چند روز تعطیل می‌شوند. واحد‌های شرکت حدود ۴۰۰ کارگر دارد و وقتی سه روز در هفته تعطیل می‌شوند، بازده لازم را ندارند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ناچار خواهیم شد کارخانه را تعطیل و نیرو‌ها را تعدیل کنیم.

وی همچنین با بیان مشکلات حوزه تأمین مواد اولیه اظهار کرد: لوله مورد نیاز برای ساخت سیلندر از طریق کشور‌های خارجی تامین می‌شود. در ایران امکان تولید لوله بدون درز وجود ندارد و تمام این لوله‌ها از چین وارد می‌شود. برای واردات با مشکلات عمده روبه‌رو هستیم؛ تخصیص ارز سهمیه صورت نمی‌گیرد و اجبار به تهیه ارز از بازار آزاد می‌شویم که انتقال آن نیز به ایران با معضلات فراوانی همراه است. در خارج از کشور مزیتی برای صادرات نداشته و برای تولید و فروش داخلی نیز فشار به مردم وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها، صنعت قطعه‌سازی خودرو در حال از بین رفتن است، مدعی شد: هیچ بانک چینی با بانک‌های ایرانی همکاری نمی‌کند و تولیدکنندگان مجبور هستند از سیستم واسطه صرافی استفاده کنند که هزینه‌ها را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این تولیدکننده قطعات خودرو اظهار کرد: ۱۷ سال است که در حوزه تولید انواع سیلندر برای خودرو‌های سنگین فعالیت می‌کنیم که طی سال‌های اخیر وارد حوزه‌های صنعتی دیگر از جمله تولید سیلندر‌های اکسیژنی برای بیمارستان‌ها شده و خط تولید کامل سیلندر CNG و همچنین قطعات کیت مورد نیاز برای تبدیل خودرو از بنزین‌سوز به گازسوز را نیز در اختیار داریم.

وی با اشاره به استاندارد‌های تولید این شرکت، افزود: گواهینامه شرکت معادل استاندارد اروپا است. صادرات عمدتاً به کشور‌های آفریقایی انجام می‌شود و در ایران نیز مشتریان عمده ساپکو و سایپا هستند. دو کارخانه در تهران و قزوین است و مجموع ظرفیت تولید این دو واحد در سال به ۳۵۰ هزار نوع سیلندر CNG می‌رسد.

منبع: ایسنا

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn