در قسمت هفتم با معرفی بیشتر منصور و پردهبرداری از گذشته و عشق او به محبوبه نخستین گامها برای شروع یک تنش عاشقانه آغاز میشود.
اختصاصی سلام سینما – الهام کوهی: داستان بامداد خمار یکی از قدیمیترین داستانهای ایرانی برپایه مثلث عشقی است و همین موضوع یکی از اصلیترین دلایل پرفروش بودن رمان در آن دوره و محبوبیت سریال در دوره کنونی شده است.
مثلث عشقی یکی از سوژههای کم ریسک و امتحان پس داده است که به خاطر ایجاد تنشهای عاطفی همواره مخاطب خود را دارد و در همه فرهنگها و کشورها شناخته شده و محبوب است چون میتواند احساساتی مانند حسادت، کنجکاوی، ایجاد تعلیق، ترس از دست دادن، همذات پنداری با یکی از دو شخصیت مقابل هم، شکلگیری درست پروتاگونیست و آنتاگونیست و یکسان بودن هدف هر دو شخصیت را در مخاطب برانگیخته کند و همین موضوع ضعفهای فیلم را هم پوشش میدهد.
قسمت هفتم و بروز اولین تنشهای مثلث عشقی
یکی از نقاط قوت داستان بامداد خمار این است که هر یک از شخصیتهای درگیر در مثلث عشقی، در تعارض کامل نسبت به هم هستند و این تضادها جذابیت شخصیتها و کنجکاوی مخاطب برای مقابل هم قرار گرفتن آنها را چند برابر میکند. این تضادها به خوبی در تمامی زمینهها طراحی شده، تضاد فرهنگی دو کاراکتر منصور و رحیم، تضاد طبقاتی، تضاد شخصیتی و حتی تضاد در نوع لباس پوشیدن و صحبت کردن و چهره و …. این دو کاراکتر را کاملا مقابل هم قرار میدهد. از طرف دیگر محبوبه در راس این مثلث تصمیمی برخلاف انتظار تماشاگر میگیرد و مخاطب همواره منتظر است پشیمانی و تبعات تصمیم اشتباه او را ببیند.
در قسمت هفتم با معرفی بیشتر منصور و پردهبرداری از گذشته و عشق او به محبوبه نخستین گامها برای شروع یک تنش عاشقانه آغاز میشود و روایت اندکی از کندی چند قسمت قبل خارج شود. هرچند بازی دانیال پورصباح در نقش منصور ضعیف است اما بازی خوب رضا کیانیان و پریوش نظریه بازی او را کاور میکند.
ضعفهایی که رفتهرفته پررنگ میشود
با وجود اینکه مثلث عشقی و طراحی شخصیتهایی که از هر نظر در نقطه مقابل هم هستند، میتواند کشمکش مورد نیاز برای همراهی مخاطب را فراهم کند اما عوض شدن لحن و ریتم دیالوگها که گاه امروزی میشود و گاه ادبی، کندی بیش از حد روایت و جلو نرفتن داستان و طولانی شدن سکانسها به طوری که هر قسمت دو سه سکانس بیشتر ندارد، تکیه بیش از حد به جلوههای بصری بدون نزدیک شدن به شخصیتها و نپرداختن به بعد روانشناختی شخصیتها و گیر کردن در ظواهر و جزئیات اجازه نمیدهد که مخاطب با داستان درگیر شود و رمق را از داستان میگیرد.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
