به گزارش خبرگزاری تسنیم، شکیل اونیل، اسطوره تیم بسکتبال لسآنجلس لیکرز و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ NBA، در سالهای اوج دوران حرفهای خود همواره با پیشنهادهای متعدد اسپانسری روبهرو بود. اما بهگفته خودش، همیشه امکان پذیرش همه این قراردادها وجود نداشت؛ از جمله پیشنهادی ۵۰ میلیون دلاری از برند مشهور ریباک که او در اواسط دهه ۹۰ از آن چشم پوشید.
اونیل در سال ۱۹۹۲ و همزمان با ورودش به NBA با ریباک قرارداد امضا کرده بود اما در سال ۱۹۹۵ و هنگام مذاکره برای تمدید، اتفاقی باعث شد تصمیمی غیرمنتظره بگیرد.
او گفت: هنگام خروج از سالنی ورزشی، مادری خشمگین به من نزدیک شد. این خانم محترم، پسرش را میکشید و من فکر کردم برای امضا آمده. اما شروع کرد به گفتن اینکه چرا کفشها آنقدر گراناند. ما طوری تربیت شدیم که نباید جواب خواهرها را بدهیم، پس فقط گوش کردم.
پس از این برخورد، او ماجرا را با مادرش، لوسیل، در میان گذاشته و انتظار داشته از او دفاع کند؛ اما مادرش نظر دیگری داشته است: «مامانم گفت حق با آن خانم است. گفت تو هیچوقت کفشی نداشتی که بالای ۴۰ دلار باشد.
اونیل پس از این مکالمه، تصمیم گرفت قراردادش را تمدید نکند. او گفت: در حالی که ۵۰ میلیون دلار روی نیز بود به ریباک زنگ زدم و گفتم تمدید نمیکنم!
با وجود سختی این تصمیم، اونیل راهحل دیگری پیدا کرد؛ همکاری با فروشگاههای والمارت برای عرضه مدلهای جدید کفشهایش. این تصمیم به موفقیتی چشمگیر منجر شد و او از زمان جدایی از ریباک تاکنون بیش از ۴۷۰ میلیون جفت کفش به فروش رسانده است.
اونیل که در دوران حرفهایاش چهار بار قهرمان NBA شد و از برترین سنترهای تاریخ لیگ به حساب میآید، حالا میتواند به انتخابهای دوران جوانیاش با افتخار نگاه کند؛ انتخابهایی که به گفته او، هم به مردم و هم به خودش کمک کردهاند.
/
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
