خاص ترین محصول نیسان وارد ایران شد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

در روزهایی که صنعت خودروسازی جهان با سرعت به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند، شرکت نیسان که یکی از پیشگامان قدیمی این حوزه …

عصرخودرو: در روزهایی که صنعت خودروسازی جهان با سرعت به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند، شرکت نیسان که یکی از پیشگامان قدیمی این حوزه به شمار می‌رود، با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است. کاهش فروش در بازارهای اصلی، رقابت سنگین چینی‌ها و مشکلات مالی باعث شده نیسان برای بازگشت به مدار موفقیت، برنامه‌ای جامع به نام «The Arc» را کلید بزند.

 بخشی از این برنامه، عرضه ۳۰ مدل جدید هیبریدی و تمام‌برقی تا پایان سال ۲۰۲۷ میلادی است. یکی از اولین محصولاتی که در دل همین پروژه متولد شده، سدان میان‌سایز تمام‌برقی نیسان N7 است که با همکاری غول چینی دانگ‌فنگ (Dongfeng) و بر پایه پلتفرم اختصاصی Tianyan Architecture ساخته شده و به زودی به بازار ایران خواهد رسید.

نیسان N7 در واقع نسخه‌ای صادرات‌محور از مدل موفق «نیسان سنترا برقی»(یا به نام چینی آن Venucia D60 EV Plus) است که با نشان نیسان و برخی تغییرات ظاهری و فنی برای بازارهای خارج از چین آماده شده است. این خودرو در پنج تیپ 510Air، 510Pro، 510Max، 625Pro و 625Max در چین عرضه می‌شود و به احتمال زیاد ترکیبی از تیپ‌های Pro و Max را وارد کشور خواهد کرد.

طراحی نیسان N7

طراحی خارجی؛ ترکیبی از اصالت نیسان و زبان طراحی جدید

نیسان N7 در نگاه اول کاملاً «نیسانی» به نظر می‌رسد؛ همان حس قدرت و استحکام که در مدل‌هایی مثل آلتیما یا ماکسیما دیده بودیم، اما با زبانی مدرن‌تر و کاملاً هماهنگ با خودروهای برقی. جلوپنجره بسته و بزرگ با خطوط افقی کرومی، چراغ‌های باریک و کشیده V شکل با گرافیک LED تماماً جدید و سپر حجیم با ورودی‌های هوای کوچک، چهره‌ای تهاجمی و در عین حال شیک خلق کرده‌اند. طراحان با استفاده از فرم V شکل در چراغ‌ها و خطوط بدنه، امضای جدید خانواده خودروهای برقی نیسان را به نمایش گذاشته‌اند.

در نمای جانبی، خط شانه‌ای قوی که از گلگیر جلو شروع شده و تا چراغ‌های عقب امتداد می‌یابد، حس کشیدگی و حرکت را حتی در حالت ایستاده منتقل می‌کند. سقف شیب‌دار به سبک فست‌بک، ستون‌های مشکی براق و رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی دو رنگ، ظاهری جوان‌پسند و پویا به N7 داده‌اند. طول بدنه ۴٫۶۳ متر، عرض ۱٫۹۰ متر و فاصله محوری ۲٫۷۱ متر، فضای داخلی جاداری را نوید می‌دهد.

بخش عقب شاید جذاب‌ترین قسمت طراحی باشد؛ چراغ‌های به‌هم‌پیوسته باریک با گرافیک سه‌بعدی، اسپویلر کوچک انتهایی و دیفیوزر نقره‌ای رنگ در سپر، ترکیبی از ظرافت و اسپرت را به نمایش می‌گذارند. در مجموع، نیسان N7 در مقایسه با رقبای چینی هم‌قیمت، هویت ژاپنی قوی‌تری دارد و از نظر طراحی، یکی از زیباترین سدان‌های برقی وارداتی بازار ایران خواهد بود.

کابین نیسان N7

کابین؛ ساده، جادار و نسبتاً باکیفیت

وقتی درهای نیسان N7 را باز می‌کنید، با فضایی روشن، مینیمال و کاملاً کاربردی روبه‌رو می‌شوید. داشبورد با خطوط افقی و نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی شناور در مرکز، حس مدرنیته را منتقل می‌کند. پشت آمپر هم کاملاً دیجیتالی و ۱۲٫۳ اینچی است. کنسول میانی بلند و عریض با شارژر بی‌سیم، دو جالیوانی و دسته‌دنده کوچک کریستالی، حس لوکس نسبی ایجاد کرده است.

صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمز (در تیپ‌های Max) راحت و خوش‌فرم هستند و فضای پای ردیف عقب واقعاً قابل تحسین است؛ حتی برای سرنشینان ۱۸۰ سانتی‌متری هم کاملاً کافی است. حجم صندوق عقب ۵۶۰ لیتر اعلام شده که برای یک سدان خانوادگی عدد بسیار خوبی به شمار می‌رود.

کیفیت متریال در بخش‌های بالایی داشبورد و رودری‌ها نرم و قابل قبول است، اما در قسمت‌های پایین‌تر از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی حس اقتصادی بودن را القا می‌کند؛ البته در رده قیمتی احتمالی زیر ۲ میلیارد تومان، کاملاً قابل درک است.

مشخصات فنی و قوای محرکه نیسان N7 در دو نسخه اصلی به بازار ایران خواهد آمد:

1. نسخه ۵۱۰ (باتری ۵۸ کیلووات‌ساعتی)

• موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب‌بخار)

• گشتاور ۳۰۵ نیوتن‌متر

• شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۷٫۸ ثانیه

• حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر برساعت

• برد ۵۱۰ کیلومتر

2. نسخه ۶۲۵ (باتری ۷۳ کیلووات‌ساعتی)

• موتور الکتریکی ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب‌بخار)

• گشتاور ۳۰۵ نیوتن‌متر

• شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۶٫۸ ثانیه

• برد ۶۲۵ کیلومتر

هر دو نسخه دیفرانسیل جلو هستند و از شارژ سریع DC تا قدرت ۸۵ کیلووات پشتیبانی می‌کنند؛ یعنی شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد در حدود ۱۴ دقیقه. سیستم تعلیق نیز ترکیب آشنای مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب است که سواری نرم و پایداری را تضمین می‌کند.

امکانات ایمنی و رفاهی

تیپ‌های بالایی نیسان N7 که احتمالاً وارد می‌شوند، لیست بلندبالایی از امکانات دارند:

• ۶ کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای)

• ترمز اضطراری خودکار AEB

• کروز کنترل تطبیقی ACC

• سیستم نگهدارنده بین خطوط LKA

• هشدار نقطه کور و خروج از خط

• دوربین ۳۶۰ درجه + شفاف‌سازی شاسی

• اتوپارک خودکار

• سقف پانورامیک

• صندلی راننده برقی + گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو

• سیستم صوتی حرفه‌ای با ۸ بلندگو

• شارژر بی‌سیم ۵۰ وات

• نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ

• درب صندوق برقی

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

[wp-rss-aggregator feeds="hamsamoon"] [wp-rss-aggregator feeds="regim"] [wp-rss-aggregator feeds="zirnevis"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn