تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 745859

نجات حتی یک دانش‌آموز از آسیب‌های اجتماعی برای دنیا و آخرت کفایت می‌کند

نجات حتی یک دانش‌آموز از آسیب‌های اجتماعی برای دنیا و آخرت کفایت می‌کند

جامعه ورزشی آفتاب نو: وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: مدرسه باید کانون اصلی فعالیت‌های تربیتی و مراقبتی باشد و ثبت دقیق اطلاعات و انسجام دستگاه‌ها نقش کلیدی در اثربخشی این اقدامات دارد. به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی صبح امروز در جلسه ستاد راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: مدرسه باید کانون اصلی فعالیت‌های تربیتی و مراقبتی باشد و ثبت دقیق اطلاعات و انسجام دستگاه‌ها نقش کلیدی در اثربخشی این اقدامات دارد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی صبح امروز در جلسه ستاد راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) که با حضور جمعی از اعضای شورای معاونین، مدیران ستادی و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریتی کشور است و اگر بتوانیم با اقدامات درست، حتی یک دانش‌آموز را از آسیب نجات دهیم، این کار برای دنیا و آخرت ما کفایت می‌کند. نگاه ما در آموزش‌وپرورش، نگاه تربیتی و پیشگیرانه است و مدرسه باید کانون اصلی این فعالیت‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، بر ضرورت انسجام، دقت و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

وی در ادامه بر لزوم تکمیل مرحله غربالگری در استان‌ها تاکید کرد و گفت: اکنون زمان ورود به مرحله مداخله و اقدامات پیشگیرانه است و مدیران کل باید وضعیت غربالگری استان خود را به‌صورت شفاف ارائه کنند تا هم تصویر روشنی از شرایط موجود داشته باشیم و هم بتوانیم تصمیمات دقیق‌تری اتخاذ کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی یکی از چالش‌های جدی است که مدیران مدارس، معاونان و مشاوران باید با نهایت دقت، وضعیت دانش‌آموزان را در سامانه ثبت کنند و هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه، برنامه‌ریزی‌های بعدی را با مشکل مواجه می‌کند. علاوه بر این در زمینه مداخله لازم است مشخص شود چه تعداد از دانش‌آموزان در مدرسه، مراکز مشاوره و یا با ارجاع به سایر دستگاه‌ها خدمات دریافت کرده‌اند و چه تعداد همچنان نیازمند رسیدگی هستند.

کاظمی تاکید کرد: گزارش‌ها باید شفاف، مستند و قابل ارائه در سطوح عالی مدیریتی کشور باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر تقسیم کارِ روشن درون‌دستگاهی و برون‌دستگاهی اظهار کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی فقط وظیفه یک اداره کل یا یک بخش خاص نیست بلکه همه معاونت‌ها، تشکل‌های دانش‌آموزی و بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش باید سهم و نقش مشخص خود را در اقدامات پیشگیرانه ایفا کنند. در عین حال اقدامات فرهنگی و تربیتی باید مدرسه‌محور باشد و اثر آن در محیط واقعی مدرسه دیده شود. شعار ما بازگشت به مدرسه و تقویت نقش آن به‌عنوان محور اصلی تربیت است.

وی با قدردانی از استان‌هایی که در اجرای سامانه رصد و پایش و تکمیل فرآیند غربالگری عملکرد مطلوبی داشته‌اند، گفت: هرچند وضعیت کلی قابل قبول است، اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم و باید برای دستیابی به پوشش صددرصدی و افزایش دقت آماری تلاش کنیم.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

.

advanced-floating-content-close-btn