پشت پرده تلخ توقف تانکرهای ایرانی در خاک افغانستان / رانندگان نه راه پس دارند و نه راه پیش!
جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، طبق گفته رانندگان ایرانی بیش از ۴۰۰ تانکر که حامل گازوئیل صادراتی عراق به افغانستان است هفته ها است در خاک افغانستان به دلیل عدم پذیرش بار از سوی مقام های حکومت افغانستان معطل مانده و تاکنون هیچ دلیل موجهی از سوی مقامات طالبان درباره متوقف ماندن
به گزارش آفتاب نو، طبق گفته رانندگان ایرانی بیش از ۴۰۰ تانکر که حامل گازوئیل صادراتی عراق به افغانستان است هفته ها است در خاک افغانستان به دلیل عدم پذیرش بار از سوی مقام های حکومت افغانستان معطل مانده و تاکنون هیچ دلیل موجهی از سوی مقامات طالبان درباره متوقف ماندن این تانکرها اعلام نشده است.
رانندگان می گویند: ما بلاتکلیف هستیم و هر روز امروز و فردا می کنند. چگونه است که ما از گمرک عراق و ایران عبور کردیم اما هفته هاست در خاک افغانستان گیر کرده ایم؟
راننده دیگر می گوید: نه به ما می گویند بار را خالی کنید و نه می گویند خالی نمی کنیم. تکلیف ما مشخص نیست. ما از عراق گازوئیل را بارگیری کردیم و نمی دانیم بین صاحب کالا و گمرک افغان چه اتفاقی افتاده است که ما را معطل نگه داشته اند؟
گفتنی است، کالایی که در کشور افغانستان متوقف است کالای ترانزیتی گازوئیل است که از کشور عراق بارگیری و توسط تاجر افغان خریداری شده است و هم اکنون به دلیل مشکلاتی در خاک افغانستان متوقف مانده است و طرف افغان هنوز دلیل موجهی را اعلام نکرده است و مشخص نیست مشکل چیست و طبق گفته مسئولان کشور، موضوع در حال بررسی است.
تانکرهای ایرانی اکنون در گذرگاه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی معطل ماندهاند.
رانندگان ایرانی به ناچار به قراردادهای ذلت آور تن می دهند
سیدجلال موسوی، نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص مشکل رانندگان تانکر ایرانی به خبرنگار آفتاب نو گفت: یکی از علت هایی که تانکرهای سوخت را معطل می کنند و برای کسی هم اهمیتی ندارد، ضعف سازمان اداره کل حمل و نقل و پایانه های مرکزی است که هیچ نظارتی بر قراردادهای شرکت های حمل و نقل بین المللی و رانندگان ایرانی ندارند.
وی افزود: اکثر این شرکت ها خسارت حق توقف را به رانندگان ایرانی نمی پردازند و راننده مجبور و ناچار است با این شرکت ها قرارداد ببندد، زیرا تانکر به دلیل نوع بارگیری که فقط می تواند سوخت بارگیری کند، ماشین خاصی است و رانندگان ایرانی مجبور هستند به این قراردادهای ذلت آور تن دهند.
نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: اگر از سوی سازمان اداره کل حمل و نقل و پایانه های مرکزی نظارت وجود داشته باشد و مانند بخش کالای جاده ای با آن برخورد شود، شاهد این صحنه های تلخ نخواهیم بود.
موسوی با بیان اینکه عدم نظارت دقیق از سوی سازمان اداره کل حمل و نقل و پایانه های مرکزی به اینجا ختم نمی شود و در بخش های دیگر هم وجود دارد، گفت: اجحاف های گسترده به رانندگان ایرانی در بخش ماشین های سواری بر ترانزیت خارجی و حتی داخلی کشور نیز وجود دارد. شرکت های حمل و نقل بدترین قراردادها را با رانندگان ایرانی می بندند.
وی افزود: این شرکت ها حق توقف و خسارت رانندگان که اغلب در خط افغانستان، گرجستان و … کار می کنند، را نمی دهند. لذا وقتی حق توقف و خسارت راننده از سوی شرکت ها پرداخت نمی شود و یا کمتر و دیر پرداخت می شود، ماشین ها را متوقف می کنند، زیرا به نسبت انبار برایشان به صرفه تر است.
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰