آفتاب نو، فرخنده رفائی: بوگاتی رسما تولید بولاید، یکی از خاصترین و افراطیترین محصولات تاریخ خود، را پایان داد. آخرین دستگاه از این هایپرکار پیستمحور در کارخانه مولشایم فرانسه تکمیل شد و مالک خوشاقبالش شخصاً برای تحویل آن به خط تولید رفت؛ تجربهای که کمتر از خودِ ماشین نیست.

به گزارش موتوروان، این مالک ۴ میلیون یورویی، مجموعهای چشمگیر از محصولات بوگاتی دارد؛ از جمله یک Type ۳۵ کلاسیک و یک ویرون گرند اسپورت که هر دو آخرین نمونههای تولیدی خود بودهاند. جالب اینکه بولاید جدید او نیز با همان ترکیب رنگ آبی مشکی (Black Blue) و آبی لیون (Blue Lyonnais) ساخته شده؛ رنگی که کابین آلکانترا با طیف آبی دریاچه ای (Lake Blue) را جذابتر میکند.

با اینکه بولاید فقط برای پیست ساخته شده، اما شایعات درباره تلاش برخی شرکتهای مهندسی برای ساخت نسخه خیابانی آن جدیتر شده است. شرکت بریتانیایی «لانزانته» حتی اعلام کرده روی دریافت مجوز جادهای برای یک بولاید کار میکند؛ موضوعی که اگر رخ دهد، تجربهای کاملا متفاوت از رانندگی با W۱۶ رقم خواهد زد.
بیشتر بخوانید:
هرچند بولاید به پایان راه رسیده، اما موتور W۱۶ یک شانس دیگر برای درخشیدن دارد. بوگاتی همچنان در حال تحویل میسترال است؛ آخرین مدل جادهای مجهز به این پیشرانه افسانهای. با پایان تولید میسترال، W۱۶ بازنشسته میشود و جای خود را به یک موتور V۱۶ کاملا جدید در مدل توربیون میدهد؛ موتوری تنفس طبیعی، ساخت کاسورث و مجهز به سیستم هیبریدی.

با وجود این تغییر نسل، بوگاتی پروژهای به نام «Solitaire» را آغاز کرده که به بازسازی و ساخت نسخههای منحصربهفرد از مدلهای قدیمی اختصاص دارد.
بنابراین به احتمال زیاد در سالهای آینده هنوز خبرهایی از W۱۶ خواهیم شنید؛ همانطور که پاگانی سالها زوندا را با ساخت نسخههای ویژه و تکسفارشی زنده نگه داشت.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
