https://www.aftabno.ir

شناسه خبر :173701
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
28 بازدید

به گزارش نبض بازار، معامله‌گران معتقدند روند کاهشی اسکناس دلار ادامه دارد و برای هفته‌های پیش رو، برگشت قیمت به کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند. قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی داشت و در کف کریدور ششم و پله نخست این کریدور نوسان داشت. معامله‌گران ارز محتاط شدند بررسی […]

به گزارش نبض بازار، معامله‌گران معتقدند روند کاهشی اسکناس دلار ادامه دارد و برای هفته‌های پیش رو، برگشت قیمت به کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی داشت و در کف کریدور ششم و پله نخست این کریدور نوسان داشت.

معامله‌گران ارز محتاط شدند

بررسی بازار ارز حاکی از کاهش تقاضاست و این موضوع، ناشی از احتیاط معامله‌گران برای خرید و فروش و امید به روند کاهشی قیمت‌ها در روز‌های آینده است. معامله‌گران معتقدند بازار ارز همچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و این روند رنج، بخشی از برنامه سیاست‌گذار برای بازار ارز است.

فعالان این بازار پیش بینی می‌کنند سیاست‌مدار‌ها و بانک‌ها طبق روال معمول این مواقع، بکوشند با انتشار اخبار و برخی اقدامات، نزول فصلی بازار را به حساب خود بگذارند. بانک مرکزی با چند مرحله فروش و حراج سکه، اخبار سیاسی در خصوص مذاکرات برجام و خبر گشایش‌هایی نظیر آزادسازی دلار‌های بلوکه‌شده، سرعت شیب نزولی دلار را در روز‌های آینده بیشتر می‌کند.

تحلیلگران بازار‌های مالی معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش می‌کند قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد، اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی‌های بزرگ و شارپی قیمت ندارد.

ارز‌های مهم از رشد محدود قیمت دلار تبعیت کردند

قیمت درهم روز دوشنبه با افزایش ۵۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد. تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد و ۵۰۰ تومان رشد کرد.

قیمت پوند انگلیس با رشد هزار تومانی روی رقم ۷۷ هزار تومان بسته شد. یورو با رقم ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومانی بسته شد و رشد ۷۰۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه بیش از ۱۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کردند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

پ
برچسب ها:
اعلام زمان واریز حقوق مددجویان بهزیستی و کمیته امداد+ جزئیات اوسمار کار دست پرسپولیس داد؛ حالا بازی با سپاهان مهم‌تر شد/ بازیکنان پرسپولیس انگیزه نداشتند مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند حرکت زن سپهر حیدری به سمت لخت شدن کامل!/عکس شرط عجیب استراماچونی برای سرمربیگری تراکتوری‌ها! سیل مشکل جدی در خط تولید مدیران خودرو ایجاد نکرد
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
advanced-floating-content-close-btn