https://www.aftabno.ir

شناسه خبر :174074
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۰۶
5 بازدید

آفتاب نو – آرش نهاوندی: این تحقیقات در قالب یک متاآنالیز (یک روش آماری که چندین مطالعه را ترکیب کرده و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) انجام گرفت. نتایج آن نیز در نشریه «تغذیه، متابولیسم و بیماری‌های قلبی» انتشار یافت. این تحقیق در واقع شامل ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده و ۱۳ مورد متاآنالیز بود. […]

آفتاب نو – آرش نهاوندی: این تحقیقات در قالب یک متاآنالیز (یک روش آماری که چندین مطالعه را ترکیب کرده و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) انجام گرفت. نتایج آن نیز در نشریه «تغذیه، متابولیسم و بیماری‌های قلبی» انتشار یافت. این تحقیق در واقع شامل ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده و ۱۳ مورد متاآنالیز بود.

به گزارش مدیکال نیوز، نتایج این تحقیق نشان داد مصرف جو دوسر می‌تواند سطح کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابطه بین غلات باستانی و دیابت مورد نیاز است.

جو دوسر، برنج قهوه‌ای، ارزن و تمام غلات باستانی دیگر غلات کامل محسوب می‌شوند. غلات کامل نه تنها حاوی نشاسته، بلکه فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم را نیز شامل می‌شود.

دکتر نیت وود، از دانشکده پزشکی ییل، گفت: زمانی که ما نشاسته مصرف می‌کنیم، به سرعت به قندها تجزیه شده و سپس در جریان خون ما جذب می‌شود. این می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. با گذشت زمان این افزایش قند خون می‌تواند حساسیت بدن ما به انسولین را کاهش دهد، که اصلی ترین مشکل دیابت نوع ۲ است.

از تاثیر اعجاب آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید ؟

با این حال، چربی‌های سالم و به ‌ویژه فیبر موجود در غلات کامل مانند جو، برنج قهوه‌ای و ارزن سرعت جذب قند غلات به جریان خون را کم کرده و در نتیجه شیب اوج گیری گلوکز را کاهش می‌دهند.

وود در این باره توضیح داد: کاهش شیب اوج گیری گلوکز در خون می تواند باعث حفظ حساسیت بدن به انسولین شود، که به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. وود توضیح داد که این یکی از دلایل بزرگی است که خوردن غلات کامل با نرخ پایین دیابت نوع ۲ مرتبط است.

نانسی ام. رایان، از بیمارستان گرینویچ گفت: در مطالعات مشخص شده است که فیبر محلول بر دیابت نوع ۲ و چربی‌های خون (کلسترول و تری گلیسیرید) تأثیر مثبت دارد. فیبر محلول آب را در مجرای روده جذب می کند و ژلی که تشکیل می‌شود می‌تواند تخلیه معده را کُند کند. این ممکن است افزایش قند خون بعد از غذا را در دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند برای کمک به مدیریت دیابت نوع ۲، حفظ رژیم غذایی، به ویژه با نظارت بر مصرف کربوهیدرات‌های ساده، کلیدی است. این کربوهیدرات‌ها می توانند به سرعت تجزیه شوند و منجر به افزایش قند خون شوند. کاهش مصرف کلی قند نه تنها از محصولات غلات تصفیه شده (محصولات نانوایی، شیرینی‌ها، دسرها) بلکه از نوشیدنی‌ها یک توصیه قدیمی برای کاهش نوسانات قند خون در بیماران مبتلا به دیابت است.

بیشتر بخوانید:

پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون

یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

پ
برچسب ها:
اعلام زمان واریز حقوق مددجویان بهزیستی و کمیته امداد+ جزئیات اوسمار کار دست پرسپولیس داد؛ حالا بازی با سپاهان مهم‌تر شد/ بازیکنان پرسپولیس انگیزه نداشتند مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند حرکت زن سپهر حیدری به سمت لخت شدن کامل!/عکس شرط عجیب استراماچونی برای سرمربیگری تراکتوری‌ها! سیل مشکل جدی در خط تولید مدیران خودرو ایجاد نکرد
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
advanced-floating-content-close-btn