https://www.aftabno.ir

شناسه خبر :174150
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۸
4 بازدید

جامعه ورزشی آفتاب نو: احمد خورگامی در حاشیه افتتاح دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین که در نمایشگاه بین المللی برپا شده است در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره اظهارداشت: دومین جشنواره عشایری استان با حضور ۱۳۰ شرکت کننده از روستاها و بخش های مختلف استان برگزار شده و منتخبانی از روستاها که در […]

جامعه ورزشی آفتاب نو:

احمد خورگامی در حاشیه افتتاح دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین که در نمایشگاه بین المللی برپا شده است در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره اظهارداشت: دومین جشنواره عشایری استان با حضور ۱۳۰ شرکت کننده از روستاها و بخش های مختلف استان برگزار شده و منتخبانی از روستاها که در کسب و کار و تولید مشغول فعالیت هستند محصولات خود را ارائه کرده اند.

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

وی افزود: خوشبختانه در اولین جشنواره به دستاوردهای خوبی رسیدیم و بسیاری از هنرمندان روستایی و فعالان عرصه کسب و کار توانمندی های خود را نشان دادند به طور نمونه در رویداد اول صاحبان بوم گردی های روستایی حضور داشتند که کمتر کسی با خدمات آنها آشنا بودند و این رویداد کمک کرد تا کسب و کار خود را معرفی کنند.

خورگامی تصریح کرد: صاحبان بوم گردی در جشنواره نخست توانستند خود را معرفی و تبلیغ کنند و این حضور موجب شد ما و برخی کارکنان نمایشگاه هم سفری به این روستاهای بوم گردی داشتیم و از فضاها استفاده کردیم و یا در موردی دیگر میوه خشک از محصولات یکی دیگر از فعالان روستایی را که در نمایشگاه شرکت داشت کمک کردیم تا زمینه صادرات محصولاتش مهیا شود و بسیار فرصت مغتنمی بود.

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

وی بیان کرد: این جشنواره و نمایشگاهها به فروش محصولات روستایی کمک می کند و به دلیل استقبالی که صورت گرفت ما مصمم شدیم تا این نمایشگاه را در تقویم نمایشگاهی خود ثبت کنیم تا همه ساله این رویداد را برگزار کنیم.

خورگامی تصریح کرد: خوشبختانمه در دومین جشنواره میزبان چهار تن از سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلپین و در مجموع ۱۸ میهمان خارجی بودیم و دستاوردهای عشایری و روستایی قزوین را به مردم و سفرا معرفی کردیم و برای میهمانان خارجی هم بسیار جذاب بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین یادآورشد: میهمانان خارجی فردا به الموت سفر خواهند کرد و در روستای اندج حضور می یابند تا با ظرفیت های گردشگری این منطقه آشنا شوند که می تواند اتفاقات خوبی را در آینده رقم بزند.

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

این مدیر اقتصادی یادآورشد: در ادامه برنامه های امسال خود درصددیم فرش «اعتماد قزوین» را احیا کنیم و در کنار آن مشاغل وابسته به آن مانند رفوگری، رنگرزی، طرح و نقشه را به چرخه تولید بازگردانیم تا این «هنر صنعت» ارزشمند به دست فراموشی سپرده نشود.

خورگامی اظهارداشت: یکی از برنامه های امسال که پیش بینی کردیم برگزاری نمایشگاه فرش است که در نظر داریم یک هفته را بنام «فرش قزوین» نامگذاری کنیم و در کنار احیای فرش اعتماد قزوین همه مشاغل وابسته از جمله رفوگران، بافندگان و رنگرزان فرش اعتماد را هم که در حال منسوخ شدن است را زنده کنیم.

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم در این یک هفته همه پای کار باشند از جمله کمیته امداد، سازمان صمت، سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی شهرداری، شرکت نمایشگاهها و شرکت شهرک های صنعتی تا به اهداف خود در احیای فرش اعتماد قزوین دست یابیم.

وی بیان کرد: در قزوین ۱۵۰۰ بافنده فرش بیمه شده داریم که بسیاری از آنها فرش های طرح قم و تبریز را می بافند و برای تجار قم فرش ابریشم می بافند در حالی که ۹۰ سال قبل ما فرش زیبای اعتماد را داشتیم و اگر این هنر را زنده کنیم به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

فرش اعتماد قزوین را احیا می کنیم

خورگامی اظهارداشت: همه دستگاهها از جمله میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد، سازمان صمت، دانشگاه علمی کاربردی و یک آموزشگاه در بویین زهرا دعوت خواهند شد تا همه پای کار باشند و فرش قزوین را احیا و سرای رضوی را بازسازی کنیم.

خورگامی اظهارامیدواری کرد با احیای فرش اعتماد قزوین بتوان چشم انداز روشنی را برای این « هنر صنعت»در استان ترسیم کرد.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

پ
برچسب ها:
اعلام زمان واریز حقوق مددجویان بهزیستی و کمیته امداد+ جزئیات اوسمار کار دست پرسپولیس داد؛ حالا بازی با سپاهان مهم‌تر شد/ بازیکنان پرسپولیس انگیزه نداشتند مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند حرکت زن سپهر حیدری به سمت لخت شدن کامل!/عکس شرط عجیب استراماچونی برای سرمربیگری تراکتوری‌ها! سیل مشکل جدی در خط تولید مدیران خودرو ایجاد نکرد
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
advanced-floating-content-close-btn