کد خبر : 177677
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 8:25

برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در دستور کار قضایی است

برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در دستور کار قضایی است

جامعه ورزشی آفتاب نو: رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه قریب به ۳۰ درصد میزان مطالبات معوق بانکی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: برخورد با بدهکاران دانه درشت و کسانی که با رفتار‌های مالی نادرست در امنیت اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌کنند وظیفه تمام دستگاه‌ها اعم از قضایی، امنیتی و

جامعه ورزشی آفتاب نو:

رئیس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در دستور کار قضایی است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه قریب به ۳۰ درصد میزان مطالبات معوق بانکی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: برخورد با بدهکاران دانه درشت و کسانی که با رفتار‌های مالی نادرست در امنیت اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌کنند وظیفه تمام دستگاه‌ها اعم از قضایی، امنیتی و سیستم‌های اقتصادی و بانکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در همایش هم‌افزایی حقوقی، قضایی با هدف تسریع و تسهیل در وصول مطالبات کلان بانکی از بدهکاران استان اظهار داشت: بر حمایت دستگاه قضا از تولید و تولید کنندگان واقعی تاکید داریم.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی بایستی با کسانی که قصد دارند از منابع مالی دولتی سوء استفاده نمایند برخورد نمایند.
رییس شورای قضایی استان افزود: مدیران بانک‌ها باید با هرگونه قصور و تقصیر و تساهل و تسامح در سیستم برخورد و از تولید پرونده‌های مطالباتی پیشگیری نمایند.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دریافت وثایق و تضمینات کافی در قبال استفاده از منابع دولتی و اعطای تسهیلات با پشتوانه و رعایت بهداشت اعتباری از مهمترین عوامل کاهش مطالبات معوق است.
 آبسواران، مدیریت شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان هم در بخش دیگر این همایش با اشاره به افزایش مطالبات شبکه بانکی در سال جاری اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و تقریب نظرات مسئولان قضایی، بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط وصول معوقات دولتی به ویژه مطالبات بانک‌ها تسهیل و در فرآیند‌هایی که احینا باعث اطاله روند وصول مطالبات می‌شود بازنگری لازم به عمل آید.
آبسواران با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از ناترازی‌های بانک‌ها ناشی از ازمطالبات معوق است، بیان کرد: آزاد سازی منابع منجمد بانک‌ها به بهبود ترازنانه، افزایش توان وام دهی و نهایتا حمایت بهتر بانک‌ها از تولید کنندگان واقعی و کسب کار‌های کوچک و متوسط واقعی خواهد شد.
گفتنی است همایش یکروزه هم افزایی حقوقی، قضایی با هدف تسریع و تسهیل در وصول مطالبات کلان بانکی از بدهکاران استان، این اقدام جهت بازگرداندن منابع حبس شده نزد تعداد محدودی از بدهکاران برای پرداخت تسهیلات جدید، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، جمعی از قضات استان، مدیران امورشعب بانک ها، مسئولین حقوقی و حراست بانک‌ها و حضور مدیران ادارات کل‌های مرتبط برگزار شد.
انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn