کد خبر : 178842
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 8:48

دریاچه چورت کجاست؟ آرامش و زیبایی در دل مازندران

دریاچه چورت کجاست؟ آرامش و زیبایی در دل مازندران

جامعه ورزشی آفتاب نو: هنگامی که در اطراف دریاچه قدم می‌زنید مه خنکی روی پوست صورتتان می‌نشیند و صدای باد که در جنگل می‌پیچد و آواز پرندگان در اطراف دریاچه، حس و حال متفاوتی را برای شما ایجاد می‌کند. جایی که در هر فصل چهره متفاوتی از خود را به نمایش می‌گذارد و بهار با

جامعه ورزشی آفتاب نو:

هنگامی که در اطراف دریاچه قدم می‌زنید مه خنکی روی پوست صورتتان می‌نشیند و صدای باد که در جنگل می‌پیچد و آواز پرندگان در اطراف دریاچه، حس و حال متفاوتی را برای شما ایجاد می‌کند. جایی که در هر فصل چهره متفاوتی از خود را به نمایش می‌گذارد و بهار با سبزی جنگل، پاییز با رنگ‌های شگفت‌انگیزش و تابستان با خنکی هوا دل شما را می‌برد.

البته اگر جایی نام دریاچه «میانشه» به گوش شما خورد تعجب نکنید، این، نام دیگری است که دریاچه چورت را به آن می‌خوانند و ممکن است گاهی از زبان افراد محلی آن را بشنوید.

با این وصف از دریاچه چورت دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. پس برای برنامه‌ریزی ساده‌تر برای رفتن به اینجا، یک راهنمای سفر از نحوه دسترسی، اقامت، بهترین زمان سفر و تفریحات این دریاچه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دریاچه چورت کجاست؟

نردیک‌ترین شهر به طبیعت دیدنی دریاچه چورت، مرکز مازندران یعنی ساری است. که برای رفتن به آنجا باید خود را به روستایی به نام چورت برسانید که یک دلیل نام‌گذاری آن نیز همین است. شاید عجیب به نظر برسد ولی این دریاچه، قدمت چندانی ندارد و حدود ۸۰ سال پیش در اثر یک زمین لرزه شدید و رانش زمین به وجود آمد که این اتفاق باعث بسته شدن مسیر آب یک چشمه محلی و تبدیل شدن به دریاچه چورت شد.

2

این جاذبه دیدنی در ارتفاع پایین جنگل و در یک شیب تند قرار گرفته که دور تا دور آن را درختان سربه‌فلک کشیده پوشانده است. دریاچه بیضی شکلی با توجه به فصل‌های مختلف عمق متفاوتی دارد و در طول این سال‌ها تعداد ماهی‌ها و موجودات آبزی آن بیشتر شده و در نتیجه می‌توانید برای ماهیگیری نیز روی آن حساب کنید.

برای رفتن به این دریاچه ابتدا باید خود را به شهر زیبای ساری برسانید و پس از اجاره ویلا ساری و اقامت در آن برای گشت‌وگذار نیم روزه یا یک روزه در دریاچه به سمت آن راهی شوید. برای دسترسی به دریاچه چورت باید از داخل شهر حدود ۲۰ کیلومتر به سمت جنوب راه خود را ادامه دهید تا به روستا تاکام برسید. اینجا تابلوی روستای چورت در یک مسیر فرعی به چشم می‌خورد که ۱۵ کیلومتر بعد به روستای چورت می‌رسید. از ورودی روستا تا دریاچه نیز حدود ۱۰ کیلومتر مسیر خاکی وجود دارد که به وسیله نیسان‌های محلی می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

تفریحات دریاچه چورت

دریاچه میانشه یا همان چورت با وجود طبیعت بکر و دیدنی بدون در نظر گرفتن سایر جاذبه‌ها، به تنهایی یک جاذبه تفریحی همه چیز تمام است. جایی که با طبیعت شگفت‌انگیزش شما را مسحور خواهد کرد. اما با رفتن به دریاچه می‌توانید از تفریحات مختلفی نیز لذت ببرید.

اول اینکه سعی کنید پس از اقامت در نزدیک‌ترین شهر یعنی ساری، قبل از ظهر خود را به دریاچه برسانید تا مدت زمان بیشتری را در آنجا سپری کرده باشید و برای برگشت با تاریکی هوا مواجه نشوید. چرا که اگر ساعت‌ها نیز به تماشای دریاچه بنشینید باز هم از آن سیر نخواهید شد. عکاسی در چنین فضایی را نیز سخت می‌توانید از دست بدهید چرا که هر طرف، سرتان را بچرخانید یک قاب زیبا و باورنکردنی به چشم‌تان می‌خورد.

3

در کنار آن می‌توانید روی تفریحاتی مثل ماهیگیری یا قایق‌سواری نیز حساب کنید. البته تجهیزات ماهیگیری و همچنین قایق بادی را حتما قبل از سفر همراه خود داشته باشید.

پیاده‌روی و حتی دوچرخه‌سواری در مسیر جنگلی نیز تجربه نابی را برای شما رقم می‌زند که همیشه حس و حال آن در گوشه ذهنتان باقی می‌ماند.

اقامت در دریاچه چورت

با سفر به شهر زیبای ساری بهترین جایی که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید، اجاره ویلا ساری است. شهری که امکانات کاملی برای اقامت، تفریح و همچنین گشت‌وگذار دارد و با وجود تنوع ویلا خیال شما را از بابت انواع ویلاهایی که می‌توانید با قیمت‌های مختلف رزرو کنید، آسوده خواهد کرد.

پس از اجاره ویلای خود نیز می‌توانید برای رفتن به جاذبه‌های مختلف از جمله دریاچه چورت برنامه‌ریزی کنید. با توجه به اینکه نزدیک‌ترین روستا به دریاچه حدود ۱۰ کیلومتر از آن فاصله دارد، اقامت در آن چندان معقول به نظر نمی‌رسد. اگر قصد کمپینگ در اطراف دریاچه را دارید نیز می‌توانید در صورت داشتن تجهیزات کافی برای کمپینگ نیم روزه یا یک روزه آنجا برنامه‌ریزی کنید.

اما فراموش نکنید که دریاچه در وسط جنگل قرار دارد و علاوه‌بر سرمای هوا به خوراکی و امکانات رفاهی دسترسی نخواهید داشت، در نتیجه برای کمپینگ بیشتر از چند ساعت هر آنچه لازم دارید را از قبل خریداری کنید.

پس از کمپینگ نیز می‌توانید روزهای دیگر سفر خود را به گشت‌وگذار در شهر و رفتن به جاذبه‌های تفریحی و طبیعی اختصاص دهید.

بهترین فصل سفر

دریاچه چورت از جمله جاذبه‌هایی است که دیدن آن در فصل مناسب، زیبایی‌هایش را دو چندان می‌کند. پس تا حد امکان بهترین فصل را برای رفتن به آنجا انتخاب کنید.

فصل بهار با وجود تازگی طبیعت و همچنین سرسبزی درختان، هوای خنک و بدون رطوبت و باران‌های نم نم یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به دریاچه چورت است. فصلی که آب دریاچه هم کمی بالاتر می‌آید و برای قایق‌سواری بسیار مناسب خواهد بود.

علاوه‌بر این شکوه زیبایی چورت را می‌توانید در فصل پاییز ببینید. زمانی که برگ‌های درختان سطح دریاچه را می‌پوشاند و اگر در آن قایق‌سواری کنید، رقص برگ‌هایی که روی دست شما می‌نشینند را خواهید دید. در پاییز رنگ‌های اطراف دریاچه غوغا می‌کند و خنکی هوا نیز مزیت دیگری‌ست که دیدن دریاچه را از هر جهت مناسب می‌کند.

با این توصیف برای سفر خود هیچ محدودیتی قائل نشوید و هر زمان که فرصت خالی برای دیدن جاذبه‌های مختلف پیدا کردید، برنامه‌ریزی سفر را انجام دهید. چرا که بخش مهمی از هزینه‌های سفر شما که مربوط به اقامت است با امکان رزرو انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه در قیمت‌های مختلف حل شده است. برای مثال حتی در شهرهای بزرگی مثل پایتخت نیز می‌توانید با بودجه‌های مختلف برای اجاره سوئیت در تهران اقدام کنید و نگران هزینه‌های سفر نباشید.

همچنین در صورتی که قصد سفر خانوادگی یا دوستانه داشته باشید ب اجاره روزانه خانه در تهران و سایر شهرها، احساس می‌کنید که در خانه خودتان هستید.

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn