کد خبر : 179184
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 17:01

دژاوو برای حقیقی؛ اولین بازی ارشا/ تکرار تاریخ برای پسر پرسپولیس پس از ۱۸ سال

در شروع هفته ۲۷ لیگ بیست و سوم حرفه‌ای، شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ورزشگاه دستگردی تهران پرسپولیس با دو گل هوادار را برد تا به رقابت خود با استقلال در صدر جدول برای قهرمانی این فصل ادامه دهد. تداعی خاطره قدیمی همه فوتبالی‌ها از انگیزه بازیکنان استقلالی و جوانان تیم هوادار برای درخشش مقابل

در شروع هفته ۲۷ لیگ بیست و سوم حرفه‌ای، شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ورزشگاه دستگردی تهران پرسپولیس با دو گل هوادار را برد تا به رقابت خود با استقلال در صدر جدول برای قهرمانی این فصل ادامه دهد.

تداعی خاطره قدیمی

همه فوتبالی‌ها از انگیزه بازیکنان استقلالی و جوانان تیم هوادار برای درخشش مقابل پرسپولیس خبر داشتند اما این بازی برای یک پرسپولیسی هم انگیزه و حساسیتی دوچندان داشت، علیرضا حقیقی که شاید خودش هم فکر نمی‌کرد خاطرات قدیمی اینگونه برایش تداعی شود!

در این مسابقه پرسپولیس با گل آل کثیر جلو بود که علیرضا حقیقی در دقیقه ۴۱ به دلیل مصدومیت مجبور به ترک بازی شد. اتفاقی که در بازی‌های این سال‌های او مقابل پرسپولیس نیفتاده بود و جالب‌تر اینکه یک جوان به جای او به زمین آمد تا برای اولین بار بازی در لیگ برتر را تجربه کند.

شانس بزرگ یا بدشانسی؟

دروازه‌بانی پست حساسی است و معمولاً دروازه‌بانان جوان خیلی شانسی برای بازی در سطح بالا ندارند. تنها مصدومیت یا محرومیت گلر اصلی می‌تواند مربیان را مجاب به استفاده از آنها کند و خیلی کم پیش می‌آید که یک دروازه‌بان قبل از رسیدن به ۲۰ سالگی فرصت حضور در لیگ برتر را داشته باشد.

حال تصور کنید این اولین حضور با این همه شرایط سخت در مهم‌ترین بازی فصل مقابل مدعی اصلی قهرمانی و مدافع این عنوان باشد! بازی با پرسپولیس که در کنار بازی با استقلال مهم‌ترین بازی‌های فصل هر تیم و برای هر بازیکن است و مربی است.

ارشا شکوری این شانس را داشت که در اولین بازی عمرش در لیگ برتر مقابل پرسپولیس از دروازه هوادار دفاع کند اما جانشینی او به جای علیرضا حقیقی سوژه اصلی بود.

ارشا مثل علیرضا

خود علیرضا حقیقی در لیگ ششم حرفه‌ای یعنی فصل ۸۵- ۸۶ به عنوان گلر سوم تیم و در رده سنی جوانان توسط مصطفی دنیزلی به تمرینات تیم بزرگسالان پرسپولیس فراخوانده شد تا کنار فرشید کریمی و مهدی واعظی به عنوان گلرهای اول و دوم تمرین و کسب تجربه کند.

فصل قبل از آن فرشید کریمی تمام بازی‌های فصل را بازی و کسی در انتخاب او تردید نداشت اما در هفته ششم و بازی حساس مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی در دقیقه ۶۰ و در شرایطی که بازی ۱-۱ مساوی در جریان بود، کریمی با ارتکاب یک خطای پنالتی روی مومن زاده و با دریافت کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

ارشا شکوری

تصمیم عجیب دنیزلی

در همین مسابقه و در دقیقه ۴۳ نیمه اول، علی دایی که بعد از حوادث جام جهانی ۲۰۰۶ از پرسپولیس هم کنار گذاشته شده بود، از روی نقطه پنالتی گل اول تیمش و گل مساوی بازی را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود. دایی در آن فصل با سایپا قرارداد بست و بعد از هفته پنجم و رفتن ورنر لورانت مربی آلمانی، به عنوان مربی بازیکن جانشین او شد و این نخستین تجربه سرمربیگری او در عمرش بود، مقابل پرسپولیس با آن همه انگیزه!

در آن سه دقیقه‌ای که بازیکنان مشغول اعتراض به داور بودند سرمربی نامدار ترک دست به ریسکی بزرگ زد و به علیرضا حقیقی جوان دستور گرم کردن و ورود به میدان داد. هیچکس باور نمی‌کرد که یک دروازه‌بان جوان در اولین مسابقه عمرش مقابل پرسپولیس، در دیداری به این حساسیت، وارد میدان شده و در همان لحظه اول باید مقابل پنالتی علی دایی بایستد!

مهار پنالتی علی دایی

برای آنها که فوتبال‌ها را دنبال یا به یاد دارند، آن بازی جایگاهی جاودانه دارد. سایپا آن فصل با علی دایی قهرمان لیگ برتر شد و علی دایی هم با این قهرمانی از فوتبال خداحافظی کرد.

علیرضا حقیقی در دقیقه ۶۳ به زمین آمد و روی خط دروازه مقابل ضربه پنالتی علی دایی ایستاد. سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ ورزشگاه آزادی ساعت ۲۱ و ۲۴ دقیقه شب، این دروازه‌بان جوان در اولین تجربه ایستادن روی چمن در لیگ برتر پنالتی بزرگترین نام تاریخ فوتبال ایران را گرفت!

علی دایی خیلی کم پنالتی از دست داده و در همین مسابقه هم او گل اول را از روی نقطه پنالتی زد اما علیرضا حقیقی با گرفتن پنالتی علی دایی یک شبه ره صد ساله رفت و ۵ روز بعد از آن در بازی معوقه هفته سوم مقابل سپاهان مدعی و بزرگ در ترکیب اصلی به عنوان سنگربان ثابت به میدان آمد و در ادامه مسیر لژیونر شد و در جام جهانی از دروازه ایران دفاع کرد…

تولد یک ستاره

حالا و با گذشت ۱۸ سال دوباره در تهران همان اتفاق تکرار شد. بازهم پرسپولیس، این بار علیرضا حقیقی دروازه‌بان با تجربه‌ای بود که بیرون رفت تا یک جوان مثل گذشته خودش برای اولین بار فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کند. در آن مسابقه علیرضا حقیقی در دقیقه ۸۲ از علی دایی گل خورد اما نمره قبولی گرفت، درست مثل ارشا شکوری!

و امیدواریم که ادامه مسیر شکوری هم مثل حقیقی به مدارج بالا منتهی شود. او هم لژیونر شده و به تیم ملی برسد در جام جهانی بازی کند و ۱۸ سال دیگر هنوز در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته باشد!

بیشتر بخوانید: پرسپولیس با استراتژی سلطان؛ مرد برزیلی دهه ۶۰ را بازسازی می‌کند

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn