کد خبر : 179818
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 18:14

کلوب| واکاوی یک خداحافظی تلخ در پاریس؛ وقتی که پول همه چیز را زیر سوال می‌برد!

کلوب| واکاوی یک خداحافظی تلخ در پاریس؛ وقتی که پول همه چیز را زیر سوال می‌برد!

روزی که امباپه اولین بازی اش را برای پی‌اس‌جی در پارک دو پرنس انجام داد، هرگز فکر نمی‌کرد که خداحافظی تلخ و سردی با هواداران و این ورزشگاه داشته باشد. یک جوان خوش آتیه، مستعد و هجده ساله فرانسوی که در موناکو درخشیده بود، با انتقالی قرضی و بند ۱۸۰ میلیون یورویی با قابلیت دائمی‌کردن

روزی که امباپه اولین بازی اش را برای پی‌اس‌جی در پارک دو پرنس انجام داد، هرگز فکر نمی‌کرد که خداحافظی تلخ و سردی با هواداران و این ورزشگاه داشته باشد.

یک جوان خوش آتیه، مستعد و هجده ساله فرانسوی که در موناکو درخشیده بود، با انتقالی قرضی و بند ۱۸۰ میلیون یورویی با قابلیت دائمی‌کردن قرارداد، به پی‌اس‌جی منتقل شد. ولی حالا با گذشت هفت سال و ثبت خاطرات خوب و بد، او بهترین تیم باشگاهی فوتبال فرانسه را به بدترین شکل ممکن ترک می‌کند.

هرچند که در فصول اخیر بارها و بارها تمامی‌اخبار و نگاه رسانه‌ها و مطبوعات در برهه‌های مختلف فصل به او و حواشی ادامه دار آن برای رفتن به مادرید معطوف شده بود؛ اما ناصر الخلیفی، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و البته چند تن از سران قطر که قرار بود او را به سمبل فوتبال فرانسه تبدیل کنند از انتقال او به رئال مادرید جلوگیری و با پیشنهادات مالی عجیب و باورنکردنی او را از رفتن منصرف می‌کردند.

حال وقت رفتن فرا رسیده و امباپه با بهترین عملکرد خود در فصل جاری، با پاریس وداع می‌کند. او تا به اینجای فصل چهل و چهار گل به ثمر رسانده و ده پاس گل هم در کارنامه اش دیده می‌شود و بدون هیچ تردیدی، با این آمار در آخرین فصل حضور خود، عملکرد چشمگیر و فوق العاده ای به نمایش گذاشته است.

با این اوصاف هو شدن امباپه در آخرین دیدار خانگی پاریس، کمی‌عجیب بود و شاید او انتظار چنین بدرقه ای را هرگز حتی در خیال خود متصور نمی‌شد. هرچند که امباپه چند روز قبل از مصاف با تولوز، در یک ویدئو از همه عوامل پی‌اس‌جی خداحافظی و قدردانی کرد جز یک نفر؛ ناصر الخلیفی.
اما چه شد که با رفتن امباپه و عدم تمدید از سوی او، ناگهان آسمان پاریس برای طرفداران و البته خود ناصر الخلیفی، تیره و تار شد؟

بر همگان مشخص و آشکار است که چرا رابطه فوق ستاره پاریس با مدیران این تیم، سرد، شکر آب و البته اینقدر بد است! گاهی اوقات پول پاشی به این سبک و سیاق در مجموعه تیمی مثل پی‌اس‌جی، سبب می‌شود که احترام و اخلاق زیر پا گذاشته شود و هنجار شکنی‌های زیادی علیه باشگاه شکل بگیرد.

هرچند که تیم لوئیز انریکه در دیدار اخیر برابر تولوز نتیجه را سه بر یک واگذار کرد اما امباپه گل زد و در مقاطعی از بازی هم توسط هواداران هو شد. چنین اتفاقی اصلا خوب نیست و شاید یکی از دلایلش، «کلکسیونی» و «ویترینی» بودن تیم فرانسوی است. اینکه آنها دائما از طرف سایر هواداران تیم‌های اروپایی، مورد تمسخر قرار می‌گیرند و به نداشتن شخصیت و اصالت برای فتح لیگ قهرمانان اروپا متهم می‌شوند، خبر عجیبی نیست.

سال گذشته دقیقا در همین روزها، پاتریس اورا در مصاحبه ای اذعان کرده بود که پاری سن ژرمن به یک باشگاه نمایشی و تجاری شباهت زیادی دارد: «وقتی به تماشای بازی‌های پی‌اس‌جی می‌روید، انگار به مشاهده یک کنسرت رفته اید. به جای اسطوره‌ها و بازیکنان سابق باشگاه، کیم کارداشیان را در جایگاه‌های ویژه تماشا می‌کنید!»

به هر روی امباپه آنچنان که شاید و باید خداحافظی دلچسب و لذت بخشی نداشت و پایان پیوند پاریس و امباپه، با تلخی غریبی همراه شد.

به نظر می‌رسد هزینه و مبالغ گزاف و هنگفت مدیران پاریس برای تبدیل کردن امباپه به نماد فوتبال امروز فرانسه، بیهوده و بی ثمر تلقی می‌شود؛ حتی امضا زیر پای آخرین قرارداد تمدیدی او، بابت پرداخت ۶۳۰ میلیون یورو در طی سه فصل، انگار عملی اضافه و ناکارآمد از سوی سران پی‌اس‌جی به حساب می‌آید!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn