کد خبر : 179861
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 19:15

در کدام کشورها مصرف ماریجوآنا قانونی است؟ + نقشه

در کدام کشورها مصرف ماریجوآنا قانونی است؟ + نقشه

در سال ۲۰۲۴، آلمان پس از مالت و لوکزامبورگ سومین کشور اتحادیه اروپا شد که ماریجوآنا را برای استفاده شخصی قانونی کرد. نقشه زیر، بر اساس داده‌های ویکی‌پدیا، کشورهایی را که مصرف تفریحی ماریجوآنا را تا آوریل ۲۰۲۴ قانونی اعلام کرده اند، ترسیم شده است. تنها چند کشور محدود در مجموع، تنها ۹ کشور استفاده

در سال ۲۰۲۴، آلمان پس از مالت و لوکزامبورگ سومین کشور اتحادیه اروپا شد که ماریجوآنا را برای استفاده شخصی قانونی کرد. نقشه زیر، بر اساس داده‌های ویکی‌پدیا، کشورهایی را که مصرف تفریحی ماریجوآنا را تا آوریل ۲۰۲۴ قانونی اعلام کرده اند، ترسیم شده است.

در کدام کشورها مصرف ماریجوآنا قانونی است؟

تنها چند کشور محدود

در مجموع، تنها ۹ کشور استفاده تفریحی ماریجوآنا را در سراسر کشور قانونی کرده اند. با این حال، فقط تعداد کمی از آنها دارای مجوز فروش هستند.

در کدام کشورها مصرف ماریجوآنا قانونی است؟

در سطح فدرال، ماریجوآنا هنوز در ایالات متحده یک ماده غیرقانونی در نظر گرفته می شود. با این حال، هر ایالت حق دارد قوانین خود را در مورد فروش و استفاده آن تعیین کند. در حال حاضر، ماریجوآنا در ۲۴ ایالت، ۳ قلمرو و ناحیه کلمبیا مجاز است.

جالب اینجاست که قدیمی‌ترین متن قانونی در مورد ماریجوآنا در آمریکا به دهه ۱۶۰۰ برمی‌گردد، زمانی که مستعمره ویرجینیا از هر مزرعه‌ای به رشد و تولید شاهدانه (hemp) نیاز داشت. از آن زمان، مصرف از ماریجوآنا تا دهه ۱۹۳۰، زمانی که قانون مالیات بر ماریجوآنا به اجرا گذاشته شد، نسبتاً گسترده بود، که ماریجوآنا را از نظر فدرال ممنوع کرد، اما هنوز از نظر فنی مصرف پزشکی را مجاز می‌دانست.

امروزه، بازار ماریجوآنا در ایالات متحده یک تجارت ۳۰ میلیارد دلاری است. تا پایان این دهه، انتظار می‌رود که این رقم از ۵۸ میلیارد دلار به ۷۲ میلیارد دلار برسد.

مانند ایالات متحده، استرالیا اجازه مصرف در سطح ملی را نمی دهد، اما ماریجوآنا می تواند به طور قانونی در قلمرو پایتخت استرالیا، یعنی کانبرا، استفاده شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn