کد خبر : 181268
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 7:52

هیچ قدرتی پورموسوی را به ما تحمیل نکرد

هیچ قدرتی پورموسوی را به ما تحمیل نکرد

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: استقلال خوزستان به‌عنوان یکی از تیم‌هایی که در پایین جدول برای بقا دست‌وپا می‌زند، در هفته بیست‌وهفتم با توجه به شکست سنگینی که مقابل نساجی متحمل شد بیش از پیش به سقوط نزدیک شد. شاگردان سیروس پورموسوی در رقابتی باورنکردنی ۴ گل از نساجی دریافت کرده و هواداران‌شان را ناامیدتر از قبل کردند.

هیچ قدرتی پورموسوی را به ما تحمیل نکرد

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: استقلال خوزستان به‌عنوان یکی از تیم‌هایی که در پایین جدول برای بقا دست‌وپا می‌زند، در هفته بیست‌وهفتم با توجه به شکست سنگینی که مقابل نساجی متحمل شد بیش از پیش به سقوط نزدیک شد. شاگردان سیروس پورموسوی در رقابتی باورنکردنی ۴ گل از نساجی دریافت کرده و هواداران‌شان را ناامیدتر از قبل کردند. عملکرد این تیم به حدی ضعیف بود که هنوز بازی پایان نیافته، هواداران منتسب به این تیم سکوها را ترک کرده و راهی خانه شدند. تیم استقلال خوزستان علاوه‌بر عملکرد ضعیف در این بازی، روی بد فوتبال را به خود دید و بازیکنان تحت فشار انتهای جدول بسیار پرخاشگر و خشن بازی کردند. البته حساسیت بازی چنین جوی را می‌طلبید اما درنهایت همه‌چیز بر ضد استقلال خوزستان تمام شد تا تیمی که پیش از این سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، به سقوط نزدیک و نزدیک‌تر شود. امیدعلی نجفی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مورد شانس کم بقای این تیم در لیگ برتر با خبرنگار «فرهیختگان» گفت‌وگو کرده که در ادامه حرف‌های او را می‌خوانید.

شکست سختی خوردید، آیا در لیگ برتر می‌مانید؟

بازی با نساجی برای ما یک اتفاق نامیمون بود. از این پس بازی‌ها سخت‌تر است. هم برای ما هم برای رقبا! جالب است در بازی‌هایی که اصلا فکر نمی‌کردیم شانسی داشته باشیم و حریفان بسیار قدرتمند بودند به خوبی نتیجه گرفتیم و در مقابل حریفانی که فکر نمی‌کردیم کار سختی داشته باشیم به بن‌بست خوردیم. فکر می‌کنم تیم ما دچار غرور شده بود؛ چراکه در چهار بازی گذشته که اتفاقا بازی با گل‌گهر و سپاهان خارج از خانه بود، باخت نداشتیم حتی به ملوان هم نباختیم. در بازی با صنعت نفت نیز با وجود ‌انگیزه‌های زیادی که حریف داشت، باخت ندادیم. در این بازی اما شرایط خاصی پیش آمد و در دقایق بدی گل خوردیم. کارت قرمزی که بازیکن ما گرفت شیرازه تیم را به‌هم ریخت، درنتیجه ناباورانه شکست خوردیم. با این حال امیدواریم در ادامه با تمام قوا به هدف‌مان برسیم. ناامید و از پیش بازنده نیستیم. می‌دانیم ۳ بازی سخت در پیش داریم اما باید از آنها برنده خارج شویم. از طرفی برخی رقبای ما در انتهای جدول بازی‌های رودررو دارند که سخت و حساس است، درحالی‌که بازی‌های رودرروی ما تمام شده است. نمی‌توانیم از حالا پیش‌بینی کنیم چه تیمی سقوط می‌کند. می‌دانم که همه تیم‌ها برای بردن به زمین می‌آیند، مخصوصا در سه بازی پیش رو با توجه به حساسیت‌های موجود کار سخت‌تر است. درنهایت امیدوارم تیمی که بهتر بازی می‌کند برنده شود و باقی بماند.

ثباتی که روی نیمکت‌تان داشتید، تا این لحظه کمکی نکرده است. آیا از اعتماد به پورموسوی راضی هستید؟

متاسفانه در مجموعه ۱۶ تیمی لیگ برتر، ۱۶ تغییر سرمربی از ابتدای فصل تاکنون رخ داده است و برخی از تیم‌ها چند تغییر داشتند اما به نظر من اتفاق خاصی در نتیجه این تغییرات رخ نداده است. هدف ما در اولین فصل حضور، بقا در لیگ برتر است. تیمی بومی داریم که عوامل آن، هم از فوتبال بومی خوزستان و هم از جو هواداری اطلاع دارند. ‌از طرفی بضاعت مالی ما به شکلی نیست که بتوانیم مدام مربی تغییر دهیم. فوتبال درواقع یک صنعت است و در کشور ما هرچند کم اما به این موضوع اهمیت داده می‌شود. صنعت از نگاه من تعریف دارد؛ درنتیجه کارهایی باید انجام شود که ورودی‌ها نتیجه داشته و کار انجام شود. اگر هزینه زیاد کرده و در منطقه سقوط قرار بگیریم، خسارت دیده‌ایم درحالی‌که اگر با هزینه کم موفق شویم، کار هنرمندانه‌ای انجام داده‌ایم.

شایعه‌ای وجود دارد مبنی‌بر اینکه پورموسوی از سوی برخی عوامل قدرتمند گروه ملی و استانی حمایت می‌شود و به همین دلیل تاکنون اخراج نشده است؟

خصوصیات فردی من به شکلی نیست که خارج از مجموعه سفارش کسی را قبول کنم حتی اگر درباره سرمربی تیمم باشد. باشگاه ما هیات‌مدیره دارد که در مورد همه مسائل فوتبال و نه‌فقط سرمربی تصمیم می‌گیرند. هر اتفاقی هر هفته در هیات‌مدیره بررسی شده و در چهارچوب یک ساختار شرکتی با توجه به قوانین ورزشی که مختص فدراسیون فوتبال است، پیش می‌رود. تاکید می‌کنم تاکنون کسی در مورد سیروس پورموسوی سفارش خاصی نکرده و این مربی به دلیل سلامت نفسی که دارد و من و مجموعه هیات‌مدیره قبولش داریم، در تیم ما ماندگار شده است. از طرفی ابقای او در ابتدای فصل به دلیل کارنامه موفقی است که دارد. متاسفانه تغییرات کوتاه‌مدت در باشگاه‌های ما به یک رویه تبدیل شده اما نتیجه‌ای نداشته است.

در جدول نیم‌فصل دوم در مکان نهم قرار دارید اما به دلیل عملکردتان در نیم‌فصل اول همچنان گزینه سقوط هستید. به نظر می‌رسد اعتماد به پورموسوی هم تاکنون کمکی به شما نکرده است.

تیم ما با سیروس پورموسوی خوب عمل می‌کند، حتی معتقدم در نیم‌فصل اول که من تاثیری در یارگیری‌ها نداشتم، تیم خوب بازی می‌کرد اما متاسفانه نتایج خوبی نگرفتیم و در نیم‌فصل دوم با چند تغییری که به وجود آوردیم، با توجه به بضاعتی که داشتیم تیم نتایج بهتری گرفت. میانگین نتیجه‌گیری ما در بازی‌های نیم‌فصل اول حتی به یک امتیاز در هر بازی هم نمی‌رسید اما در نیم‌فصل دوم به‌طور میانگین در هر بازی ۱.۴ امتیاز گرفتیم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم یا دیگران را متهم کنم اما برخی شکست‌های ما غیرفوتبالی رقم خورد. برخی داوری‌ها به ضرر تیم‌مان تمام شد و هرچند همچنان معتقدم عمدی نبود اما به تیم‌مان ضربه زد و در سه چهار بازی امتیازات مهمی را از دست دادیم. در این هفته‌های پایانی می‌بینیم که در جدول رده‌بندی یک امتیاز اختلاف جایگاه تیم‌ها را تغییر می‌دهد. از این رو امتیازات از دست رفته بسیار مهم و حیاتی بود و در چنین شرایطی خود را نشان می‌دهد. امیدوارم در۳ بازی آینده با کمک خدا و ‌انگیزه بازیکنان نتایج لازم را کسب کرده و در لیگ برتر ماندگار شویم.

گفتید نگران نیستید و تیم‌تان می‌ماند. این اظهارنظر از نگرانی زیاد است یا قرار است اتفاقاتی در جدول رخ دهد که ما از آن بی‌خبریم؟

اینکه اغلب مدیران از بقای تیم‌شان صحبت می‌کنند، اعتقاد و هدفی است که به تیم خود دارند و دوست دارند تیم‌شان را در لیگ برتر حفظ کنند، از این رو برای باخت به زمین نمی‌روند و برنامه‌ریزی‌ها برای بردن است. اگر تیمی مثل تیم ما ناگهان با چنین شکستی روبه‌رو می‌شود بدان معنی نیست که باید ناامید شویم بلکه امثال من تیم خود را می‌شناسند و اگر با اطمینان صحبت از بقا می‌کنم از این جهت است که به تیم اعتماد و اعتقاد دارم. ما برای بازی با سه حریف پیش رو امیدهای زیادی داریم، مخصوصا اینکه در نیم‌فصل اول مقابل همین حریفان نتایج بدی نگرفتیم. از پرسپولیس یک امتیاز گرفتیم، مس را شکست دادیم و از قبل هم قدرتمندتر شدیم. ‌می‌دانیم که رقبا برای کسب نتیجه می‌آیند، از این رو مسائل حاشیه‌ای همیشه وجود دارند و ما نیز از آنها بی‌نصیب نبودیم.

آیا در این شرایط جدول پیشنهاد غیرحرفه‌ای که در نتایج انتهای جدول تداخل ایجاد کند به شما داده شد و پیشنهادهایی دریافت کردید؟

بله! همیشه در هفته‌های پایانی و حساس لیگ چنین مسائلی پیش می‌آید و از این صحبت‌های حاشیه‌ای وجود دارد. البته ما خیلی به مسائل غیرحرفه‌ای علاقه‌ای نداریم و به نظرم بازگو کردن چنین مسائلی افکار عمومی را خدشه‌دار کرده و بی‌اعتمادی به وجود می‌آورد اما پیشنهادهایی که نمی‌خواهم در مورد جزئیاتش صحبت کنم به ما هم شد. کسانی بودند که برای ما پیغام فرستادند که می‌توانند کمک‌مان کنند. حالا اینکه این کمک چگونه باشد را نمی‌دانم؛ چراکه پیگیر نشده و اصلا وارد جزئیات نشدم و پیشنهادها را در همان ابتدای امر رد کردم. البته این پیشنهادها از سوی تیم‌های رقیب یا مقام رسمی نبود. حداقل برای من چنین اتفاقی نیفتاده است. کسی که حرفه‌ای کارش را دنبال می‌کند و به اصول اخلاقی پایبند است وارد این بازی‌ها نمی‌شود. این صحبت‌ها همیشه بوده و ما هم می‌شنیدیم و حالا که بحثش شد، من گفتم.

فصل بعد برای شما نامشخص است و همین شما را از رقبایی که از حالا مذاکرات و برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند، عقب می‌اندازد؟

ما یک تیم حقوقی داریم که مسائل مختلف حرفه‌ای را در باشگاه پیگیری می‌کند. از طرفی باشگاه ما سهامداران و متولیانی دارد که ممکن است در ادامه کار و هر لحظه تصمیم تازه بگیرند، از این رو ‌نمی‌توانم در مورد ادامه همکاری خودم با اطمینان صحبت کنم اما تا لحظه‌ای که هستم، وظایفم را به خوبی انجام می‌دهم. به همین دلیل برنامه‌‌ریزی و تعیین بودجه برای فصل بعد را انجام داده‌ایم و در مسائل مختلف و در زیرساخت‌ها در پی بهبود شرایط هستیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn