کد خبر : 181811
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 22:15

اعلام آمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای همکاری های هسته ای

اعلام آمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای همکاری های هسته ای

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش پارسینه و به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمالوندی که همچنین سمت معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس دارد، امروز چهارشنبه در نشستی با شرکت‌کنندگان همایش گفت‌و‌گوهای ایرانی – عربی از آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای و ضرورت ایجاد «شبکه ایمنی» با توجه به افزایش ساخت نیروگاه‌های اتمی در منطقه، خبر داد.

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمالوندی که همچنین سمت معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس دارد، امروز چهارشنبه در نشستی با شرکت‌کنندگان همایش گفت‌و‌گوهای ایرانی – عربی از آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای و ضرورت ایجاد «شبکه ایمنی» با توجه به افزایش ساخت نیروگاه‌های اتمی در منطقه، خبر داد.

سازمان انرژی اتمی امروز میزبان شرکت‌کنندگان در سومین همایش گفت‌و‌گوهای ایرانی – عربی، بود و آنها از توانمندی‌های سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این نشست در محل سازمان با تاکید بر این که خروجی این همایش‌‌ها باید به همکاری‌های منطقه‌ای تبدیل شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد بحث در مباحث منطقه‌ای به حوزه انرژی هسته‌ای بر می‌گردد.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس تصریح کرد: این پیشرفت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای ایران برای جامعه قابل استفاده بوده اما خوب دیده نمی‌شود، و مشکل اصلی این است که کشورهای غربی و نیز رژیم صهیونیستی در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران وانمود می‌کنند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

او ادامه داد: غنی‌سازی تنها ۵ درصد از کل فعالیت‌های هسته‌ای ایران است که البته در جای خود اهمیت بالایی دارد. در این عرصه ایران توانسته دستاوردهای فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های مختلف کسب کند.

گفتنی است شرکت‌کنندگان سومین همایش گفت‌و‌گوهای ایرانی – عربی پس از دیدار با کمالوندی از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده (راکتور تهران) و آزمایشگاه‌های تولید رادیودارو شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای فناورانه صنعت هسته‌ای قرار گرفتند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn