کد خبر : 182435
تاریخ انتشار : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 22:14
دسته‌بندی نشده

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان هواپیماهای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده چقدر است؟ پاسخ کوتاه این است: خیلی زیاد! نیروی هوایی ایالات متحده بسیاری از گرانقیمت ترین هواگردهای نظامی جهان را در اختیار دارد و هزینه نگهداری آنها میلیاردها دلار است. به طور معمول، با افزایش سن هواگردها، هزینه تعمیر و نگهداری آنها

هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان هواپیماهای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده چقدر است؟ پاسخ کوتاه این است: خیلی زیاد! نیروی هوایی ایالات متحده بسیاری از گرانقیمت ترین هواگردهای نظامی جهان را در اختیار دارد و هزینه نگهداری آنها میلیاردها دلار است. به طور معمول، با افزایش سن هواگردها، هزینه تعمیر و نگهداری آنها بیشتر می شود. علاوه بر این، هرچه پیشرفته تر باشند، هزینه تعمیر و نگهداری آنها نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

هزینه نگهداری ناوگان های بزرگ پرنده های نظامی گرانقیمت باعث کاهش تعداد F-35 هایی می شود که ایالات متحده در بودجه سال ۲۰۲۵ برای خرید آن ها درخواست بودجه کرده است. نیروی هوایی این کشور در تلاش برای کاهش هزینه‌های صرف شده برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای قدیمی خود و تمرکز بر تهیه هواپیماهای جدید، سال‌ها تلاش کرده است که A-10 Warthog و F-22 Raptors های خود را بازنشسته کند.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

تعمیر و نگهداری از هواپیماهای نیروی هوایی و نیروی دریایی

با وجود هزینه های هنگفت، دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده (GAO) در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که نیروی هوایی و نیروی دریایی این کشور برای حفظ ناوگان هواپیماهای پیشرو در جهان با مشکلات بزرگی مواجه هستند. در حالی که بخش اعظم این ناوگان از نسخه های جدید هستند، بسیاری دیگر قدیمی هستند و با افزایش سن هواپیما، میزان و هزینه تعمیر و نگهداری مورد نیاز نیز افزایش می یابد. بسیاری از هواپیماها از کمبود قطعات، تاخیر در تعمیر و نگهداری و مشکلات مختلف دیگر رنج می برند. ایالات متحده اساساً بیش از یک نیروی هوایی را اداره می کند – و بال هوایی نیروی دریایی این کشور مسلماً یکی از قدرتمندترین نیروهای هوایی در جهان است.

شاخه نظامی تعداد پرنده های نظامی در اختیار هر بخش
نیروی هوایی ۵,۱۸۹ فروند
نیروی دریایی ۲,۶۲۶ فروند
تفنگداران دریایی ۱,۲۱۱ فروند

در گزارشی در سال ۲۰۲۲، GAO مدعی شد که آمادگی عملیاتی هواپیماهای نیروی هوایی و نیروی دریایی از سال مالی ۲۰۱۵ بدتر شده است. با بررسی مجموع ۱,۳۳۵ پرنده نظامی، GAO برآورد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آنها حدود ۱۳.۶ میلیارد دلار در سال است. با این حال، این یک عدد گیج کننده است زیرا نیروی هوایی حدود ۵,۰۰۰ پرنده نظامی را در اختیار دارد در حالی که نیروی دریایی و تفنگداران دریایی حدود ۳,۳۰۰ پرنده را اداره می کنند. این در مجموع حدود ۸,۳۰۰ پرنده نظامی است و مشخص نیست که کل مبلغ هزینه شده برای تعمیر و نگهداری این هواپیماها چقدر بوده است. مشخص نیست که نیروی دریایی چقدر برای تعمیر و نگهداری پرنده های نظامی خود هزینه می کند، در حالی که برای تعمیر و نگهداری کشتی های خود نیز نیاز به هزینه دارد.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

طبق گزارش National Interest، هزینه تعمیر و نگهداری F-22 Raptor در هر ساعت پرواز ۶۸,۰۰۰ دلار است (بیش از F-15E Strike Eagle و F-16C Fighting Falcon نسل چهارم). در سال ۲۰۱۶، فوربس گزارش داد که عملیات FA-18F در نیروی دریایی حدود ۱۰,۵۰۰ دلار در ساعت هزینه دارد. لازم به ذکر است که برآورد هزینه‌های هر ساعت پرواز می‌تواند بسته به منبع بسیار متفاوت باشد، بنابراین باید نسبت به این اعداد محتاط بود.

F-35 به خاطر گران بودن هزینه تعمیر و نگهداری اخبار بد زیادی دریافت کرده است. با این حال، دیفنس نیوز گزارش می دهد که با بالغ شدن این برنامه، هزینه تعمیر و نگهداری سالانه هر F-35 از ۹.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۶.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. هزینه پرواز F-35 از ۸۶,۸۰۰ دلار به ۳۳,۶۰۰ دلار در سال ۲۰۱۲ کاهش یافت. نیروی هوایی F-35A، نیروی دریایی F-35C و نیروی تفنگداران دریایی F-35B و F-35C را در اختیار دارند. F-35B و F-35C انواع ناونشین جنگنده اف-۳۵ هستند.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

بودجه نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده

درخواست بودجه نیروی هوایی برای سال مالی ۲۰۲۵ حدود ۱۸۸.۱ میلیارد دلار بوده است (یک افزایش ۳ میلیارد دلاری نسبت به درخواست سال مالی ۲۰۲۴). بخش بزرگی از این بودجه مستقیماً به عملیات و تعمیر و نگهداری اختصاص می یابد. این مورد شامل درخواستی به مبلغ ۷۵.۶ میلیارد دلار است که حدود ۴۰ درصد از کل بودجه را تشکیل می دهد. توجه داشته باشید که این مبلغ شامل عملیات و بسیار فراتر از تعمیر و نگهداری هواپیما می شود.

شاخه ارتش ایالات متحده بودجه سال ۲۰۲۴
نیروی دریایی ۲۰۲.۵ میلیارد دلار
نیروی زمینی ۱۸۵.۵ میلیارد دلار
نیروی هوایی ۱۸۵.۱ میلیارد دلار
تفنگداران دریایی ۵۳.۱ میلیارد دلار
نیروی فضایی ۳۰ میلیارد دلار

بر اساس داده های موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI)، بودجه عملیات و تعمیر و نگهداری نیروی هوایی ایالات متحده کمی بیشتر از کل بودجه نظامی بریتانیا در سال ۲۰۲۳ بوده است. غیر از ایالات متحده، تنها سه بودجه نظامی در سراسر جهان بیش از ۷۵.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ بوده است.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

بودجه دفاعی آمریکا چقدر است؟

بودجه ایالات متحده بسیار قابل توجه است. بر اساس داده های SIPRI، ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۱۶ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده است، در حالی که بودجه نظامی جهانی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار بوده است، به این معنی که ایالات متحده حدود ۳۷.۵ درصد از کل هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص می دهد. درخواست بودجه ایالات متحده برای سال ۲۰۲۵ حدود ۸۴۹.۸ میلیارد دلار است (توجه داشته باشید که این رقم کمتر از بودجه سال ۲۰۲۳ نیست، بلکه اعداد و ارقام SIPRI شامل مقادیر مختلفی است که در بودجه رسمی لحاظ نشده است).

۱۰ کشوری که بالاترین هزینه های دفاعی را در سال ۲۰۲۳ داشته اند

کشور بودجه نظامی در سال ۲۰۲۳
ایالات متحده ۹۱۶ میلیارد دلار
چین ۲۹۶ میلیارد دلار
روسیه ۱۰۹ میلیارد دلار
هند ۸۳.۶ میلیارد دلار
عربستان سعودی ۷۵.۸ میلیارد دلار
بریتانیا ۷۴.۹ میلیارد دلار
آلمان ۶۶.۸ میلیارد دلار
اوکراین ۶۴.۸ میلیارد دلار
فرانسه ۶۱.۳ میلیارد دلار
ژاپن ۵۰.۲ میلیارد دلار

به دلیل تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین و دوره جدیدی از رقابت تسلیحاتی ابرقدرتی بین ایالات متحده و چین، هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان واقعی ۶.۸ درصد افزایش یافت (بیشترین افزایش از سال ۲۰۰۹). قابل توجه است که بودجه نظامی روسیه (اکنون اقتصادی جنگی را حاکم کرده است ) با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۰۹ میلیارد دلار رسیده، در حالی که اوکراین هشتمین هزینه کننده بزرگ نظامی جهان شده و فرانسه را کنار زده است.

هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده

هزینه های نظامی اوکراین در سال ۲۰۲۳ به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید (علاوه بر حداقل ۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی که شکاف هزینه های دفاعی این کشور با روسیه را کاهش داد). سایر کشورهای عضو ناتو نیز هزینه های نظامی خود را افزایش داده اند و ناتو در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱,۳۴۱ میلیارد دلار یا حدود ۵۵ درصد از هزینه های نظامی جهان را هزینه کرده است. ایالات متحده به تنهایی ۶۸ درصد از کل هزینه های نظامی ناتو را به خود اختصاص داده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn