کد خبر : 183198
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 13:35

برد پهبادهای سپاه از چهار کیلومتر به سه هزار کیلومتر افزایش یافته است

برد پهبادهای سپاه از چهار کیلومتر به سه هزار کیلومتر افزایش یافته است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار بلالی با بیان اینکه تربیت یافته مکتب امام راحل هستیم که عبارت «ما می توانیم» را به ما اموخت، افزود: هشت سال دفاع مقدس را تبدیل به فرصت کردیم از پس تهدید برامدیم و اجازه تعدی به یک وجب خاک وطن ندادیم. 

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار بلالی با بیان اینکه تربیت یافته مکتب امام راحل هستیم که عبارت «ما می توانیم» را به ما اموخت، افزود: هشت سال دفاع مقدس را تبدیل به فرصت کردیم از پس تهدید برامدیم و اجازه تعدی به یک وجب خاک وطن ندادیم. 

سردار بلالی نهراسیدن از تهدید و امید به پیشرفت در هشت سال جنگ زمانی که سلاح متاسب برای پاسخ به دشمنان نداشتیم را از رموز پیروزی خواند و گفت: اولین سلاح موشکی را با استفاده از  فناوری مهندسی معکوس بومی کردیم و امروز نمونه هایی با ایده و فکر خود می سازیم. ما خود را باور کردیم شکست های زیادی در صحنه ایجاد این توان داشتیم اما از دور خارج نشدیم تا به اینجا رسبدیم. 

این مسیول افزود: زمانی موشکها را در کویر تست می کردیم پیدا نمی کردیم کجا رفته است امروز  تمام انحرافات را اصلاح کردیم امروز تمام موشکها نقطه زن هستند. نترسیدن از شکست و استفاده از دانش بومی راز این پیشرفتهاست. 

وی اضافه کرد: تمام موشکها بومی است از نمونه های موجود در دنیا استفاده کردیم و سلاح مورد نیاز خود را ساختیم. برای خارج کردن ناوهای امریکایی از منطقه شهید تهرانی مقدم ماموریت موشکها را تغییر داد هدفهای متحرک را مورد اصابت قرار می دهد.

وی ادامه داد: با سلاح بومی امریکا را از خلیج فارس بیرون راندیم، این نگاه شهید تهرانی مقدم یعنی بومی سازی را توسط رده های مختلف نظامی بکار بستیم. 

سردار بلالی گفت: در حوزه پهپادی در هشت سال دفاع مقدس پهپاد تلاش یک ربع پرواز و چهار کیلومتر شعاع پروازی داشت امروز به پهبادهایی با سه هزار کیلومتر برد و دقت اصابت رسیدیم. 

وی تاکید کرد: همه پهپادها را با این ایده شهید تهرانی مقدم ساختیم مجموعه ای از پهپادهای بومی داریم، تهدیدهای جاسوسی ترین پرنده های دشمن را به فرصت تبدیل کردیم.
 
این مسئول با بیان اینکه با کمک و عنایت خدا و باور به نیروهای مسلح امروزه پهپادهای برجسته ایده برداری از پهپادهای دشمن است، افزود: به اذعان کارشناسان غربی برتری هوایی امریکا را به چالش کشاندیم.
 
این مسیول گفت: در حوزه پافند سامانه سوم خرداد را ساختیم که نسل غدیر است، سوم خرداد هواپیمای متجاوزRQ امریکایی در هرمزگان را ساقط کرد الان لاشه ان در نمایشگاه هوافضا موجود است. در همه حوزه ها ب قله ها رسیدیم.
وی گفت: در حوزه فضایی وارد شدیم یک لایه فتح کردیم اما کارمان تمام نشده است در لایه لئو ماهواره داریم که هر ساعت تصویر ارسال می کند استفاده نظامی و غیر نظامی داریم در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد به لایه های ۲۰کیلومتر هم خواهیم رسید که موقعیت یابی بومی ایرانی را فتح کنیم. 

سردار بلالی بیان کرد: با همین جوانان و دانشمندان قله ها را فتح خواهیم کرد
ماهواره برهایی ک این ارتفاع را بروند طراحی شده در مزحله نهایی است.
 
وی با بیان اینکه شعار هوافضای سپاه «فضایی شدن مساوی با جهانی شدن» است، افزود: با تلاش نیروهای خادم به همه لایه ها خواهیم رسید و قله ها را بومی می کنیم، همه اینها نشان می دهد ما می توانیم برای ایران تلاش کنیم و به قله ها برسیم. 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای هوافضا در غرب تهران دایر است،گفت: دستاوردهای چندین ساله را به نمایش گذاشته است تجهیزات موجود چند سالی از دستاوردهای هوافضا عقب است برخی تجهیزات بعد از بازدید رهبر انقلاب جمع شد.

وی گفت: برخی تجهیزات در عملیات وعده صادق استفاده نشد نسل قدیم مورد استفاده قرار گرفت.

#پیشرفت_ایران
 #رسانه_امید_آفرین
#جام_رسانه_امید
#پیشرفت_کهگیلویه_و_بویراحمد

انتهای پیام 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn