کد خبر : 183377
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 17:20

هشدار دولت آلمان درباره حملات به مسابقات یورو ۲۴ | اخبار ورزشی

هشدار دولت آلمان درباره حملات به مسابقات یورو ۲۴ | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو:  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو به نقل از “ان تی وی” آلمان، مارکو بوشمان، وزیر دادگستری فدرال آلمان درباره حملات به مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان ابراز نگرانی کرد. وی به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای Funke گفت: “همیشه خطر تروریسم در مسابقات بزرگ و بین المللی وجود دارد. ” جنگ

جامعه ورزشی آفتاب نو:

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو به نقل از “ان تی وی” آلمان، مارکو بوشمان، وزیر دادگستری فدرال آلمان درباره حملات به مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان ابراز نگرانی کرد.

وی به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای Funke گفت: “همیشه خطر تروریسم در مسابقات بزرگ و بین المللی وجود دارد. ” جنگ روسیه و وضعیت غزه وضعیت امنیتی اینجا را نیز تشدید می‌کند. تنها در ماه آوریل بود که دادستان کل فدرال دو شهروند آلمانی-روسی را دستگیر کرد که گفته می‌شد قصد حمله به زیرساخت‌های آلمان را داشتند. ما باید همچنان منتظر اقدامات خرابکارانه باشیم.

بوشمن افزود، درگیری در خاورمیانه خطر کمی متفاوت است. از زمان حمله جنبش مقاومت فلسطین حماس در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، شرایط آلمان نیز تشدید شده است. وی افزود: بنابراین ما باید به ویژه هوشیار باشیم.

بوشمن در مورد تهدیدات شبه نظامیان تروریستی داعش که شاخه افغانستان آن به طور خاص خواستار حمله به ورزشگاه‌های دورتموند، مونیخ و برلین شده است، گفت: این تلاش تروریست‌ها برای ایجاد فضای ترس و ارعاب است و اینکه جامعه ما را هدف قرار دهند.

وی تاکید کرد: البته من این را جدی می‌گیرم، اما به نهاد‌های امنیتی کشورمان اعتماد دارم. اجازه نمی‌دهیم زندگی روزمره و لذت زندگی از ما گرفته شود.

بوشمن بر این عقیده است که کنترل مرز‌های آلمان امنیت را بهبود می‌بخشد. وی گفت: ما قبلاً کنترل مرز‌های داخلی را افزایش داده‌ایم و شاهد تأثیرات بسیار مثبت به‌ویژه در مبارزه با جرایم قاچاق هستیم. ما همچنین کار را برای کسانی که می‌خواهند سلاح یا مواد منفجره وارد کشور کنند، دشوارتر می‌کنیم. کنترل مرزی می‌تواند ابزار مؤثری برای ایمن‌تر کردن رویداد بزرگی مانند مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا باشد.

وزیر دادگستری آلمان در عین حال گسترش نظارت تصویری را ضروری نمی‌داند. وی البته گفت: با این حال من معتقدم که تحت شرایط خاصی، مطمئناً می‌توان از نظارت تصویری در نقاط جرم و جنایت استفاده کرد. برای مسابقات قهرمانی اروپا، من هیچ نیاز قانونی برای اقدام در مورد نظارت تصویری – به ویژه نظارت بیومتریک – نمی‌بینم.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم از تقویت حضور نیرو‌های پلیس در مناطق مختلف آلمان در دوران برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا و وارد کردن نیروی پلیس از خارج به منظور تامین امنیت این مسابقات خبر داده است.

بر اساس اطلاعات نهاد‌های امنیتی تروریست‌های افراطی در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تلاش هستند تا در آلمان ناآرامی ایجاد کنند. منابع امنیتی اخیرا گفتند که فراخوان‌هایی برای خشونت تروریستی که ISPK اخیرا منتشر کرده است “بخشی از کمپین تبلیغاتی جاری است که با هدف ایجاد ناآرامی و تحریک عاملان فردی صورت می‌گیرد. “

به این ترتیب دولت فدرال آلمان می‌خواهد تدابیر امنیتی به ویژه برای حفاظت از تیم ملی اوکراین در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را در تابستان سال جاری تشدید کند.

تابستان امسال، دو رویداد مهم ورزشی در مواجهه با یک وضعیت سیاسی بسیار متشنج در اروپا برگزار می‌شود. “نانسی فایزر”، وزیر کشور فدرال آلمان در این شرایط می‌خواهد برای خطرات قریب الوقوع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در کشور خود آماده شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn