کد خبر : 184093
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:57

کارخانه ریسباف اصفهان بازگشایی شد/ آغاز ساخت موزه اصفهان

کارخانه ریسباف اصفهان بازگشایی شد/ آغاز ساخت موزه اصفهان

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو از اصفهان؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در آیین بازگشایی کارخانه ریسباف ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت، بیان کرد: امروز برای مردم اصفهان روز خوبی است و همه از بازگشایی مجموعه ریسباف و تصمیمی که برای تبدیل این مجموعه به موزه منطقه‌ای اصفهان گرفته شده، شاد هستند. وی ضمن

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو از اصفهان؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در آیین بازگشایی کارخانه ریسباف ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت، بیان کرد: امروز برای مردم اصفهان روز خوبی است و همه از بازگشایی مجموعه ریسباف و تصمیمی که برای تبدیل این مجموعه به موزه منطقه‌ای اصفهان گرفته شده، شاد هستند.

وی ضمن گرامیداشت مقام هنرمندان و فرهنگ دوستان اصفهان، ادامه داد: در کنار همه فضائل و ویژگی های اصفهان جای خالی یک موزه متفاوت در این شهر احساس می‌شد تا خزائنی که از آثار و مؤلفه‌های تاریخی و هنری اصفهان هستند را در خود جای دهد.

ریسباف استانداراستاندار اصفهان با اشاره به اینکه کارکرد موزه صرفاً تفریح نیست، عنوان کرد: موزه بعنوان دومین منبعی که بشر از آن می‌آموزد شناخته می‌شود، موزه کارکرد حفظ و نگهداری میراث پیشین، پژوهش در تاریخ و هویت، علم‌آموزی و ارج نهادن به هنر و هنرمند را دارد.

دکتر مرتضوی گفت: موزه مؤلفه‌های هویتی یک نسل را به آنها معرفی می‌کند و خلأ وجود یک موزه قدرتمند و غنی از آثار تاریخی اصفهان ملموس بود.

وی ادامه داد: اکنون یک همبستگی و همدلی همه جانبه توسط اجزای حاکمیت و دولت در استان و کشور باعث شده تا به مصوبه‌ای دست یابیم که اجرای آن میراثی ارزشمند را در معرض همگان قرار می‌دهد.

استاندار اصفهان ضمن قدردانی از وزارت میراث فرهنگی، بانک ملی، شورای شهر اصفهان، شهرداری اصفهان، دکتر طغیانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ساماندهی و تعیین تکلیف کارخانه ریسباف، گفت: در ادامه مسیر نیز بایستی همین هم افزایی ادامه یابد و یک مشاور متخصص در کنار این مجموعه قرار بگیرد تا کارخانه ریسباف با ویژگی‌های منحصر به فرد به موزه‌ای بین‌المللی تبدیل شود.

ریسباف شهردارصیانت از ریسباف، صیانت از هویت تاریخی اصفهان است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: دغدغه مشترک همه مردم اصفهان، صیانت از هویت این شهر است که واقعیتی عینی ‌و وجه تمایز اصفهان از سایر شهرهاست و برای صیانت از آن باید از مولفه‌های شهری همچون تاریخ، مشاهیر، فرهنگ‌ و هنر اصفهان صیانت کرد.

وی افزود: همانطور که زاینده‌رود از مولفه‌های هویتی طبیعی اصفهان است، ریسباف نیز از مولفه‌های هویتی و تاریخی این شهر است که صیانت از آن برای اصفهان ضرورت دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: امیدواریم با مشارکت نهادهای حاکمیتی، هنرمندان و شهروندان بتوانیم از شخصیت اصفهان مراقبت کرده و در جهت احیای مولفه‌های هویتی آن گام برداریم.

ریسباف معاونبازگشایی ریسباف، مصداقی از همدلی و هم‌افزایی میان نهادهای حاکمیتی و‌ مردم

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این آیین اظهار کرد: استانداری اصفهان در اخذ مصوبه هیئت دولت جهت بازگشایی ریسباف تلاشی قابل‌توجه داشت، چنانکه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، اعضای شورا و شهردار اصفهان نیز در این زمینه پیشگام بودند.

وی افزود: تجربه ریسباف نشان داد که می‌توان با همدلی و هم‌افزایی میان نهادهای حاکمیتی و مردم، گره‌های شهر را یک‌به‌یک گشود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: درحال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور درحال اجراست و ۸۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۹۷ همت و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا انتهای دولت سیزدهم به‌بهره‌برداری برسد.

ریسباف میراثحفظ و احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است

امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این آئین اظهار کرد: حفظ و احیای کارخانه ریسباف یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است و مرمت این بنای بسیار فاخر که در گذشته محل اشتغال جمع زیادی از مردم اصفهان بوده است، گامی در مسیر احیای فرهنگ و هویت این شهر خواهد بود.

وی افزود: با بازگشایی ریسباف، یکی از گره‌های شهر اصفهان پس از ۲۰ سال گشوده شد که اقدامی بسیار بزرگ در این شهر تاریخی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ادامه داد: امیدواریم دولت نیز حمایت‌های لازم را از این اقدام انجام دهد تا بتوانیم با مرمت این اثر ارزشمند، نسبت به حفظ و صیانت از آن گام برداریم.

ریسباف طغیانیریسباف، تنها یادگار باقی‌مانده از ۱۳ کارخانه نساجی اصفهان است

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی این آئین اظهار کرد: امروز میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان با رخداد بسیار مبارکی مواجه است که ثمره تلاش دوساله مدیران شهر اصفهان جهت حفظ اثر ارزشمند ریسباف است.

وی افزود: در گذشته ۱۳ کارخانه نساجی در اصفهان فعال بوده که امروز از آن میان تنها ریسباف باقی مانده لذا باید تمام تلاش‌مان را برای حفظ آن به‌کار بگیریم.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره زحمات بسیار زیادی برای بازگشایی‌ و مرمت ریسباف متقبل شد و تلاش استانداری اصفهان و همچنین بانک ملی نیز بسیار در این‌خصوص موثر بود.

اصفهان/ بهمن راعی

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn