کد خبر : 184117
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:30

پیگیر راه‌اندازی خط راه آهن سنندج به مشهد هستیم

پیگیر راه‌اندازی خط راه آهن سنندج به مشهد هستیم

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ “اسماعیل زارعی‌کوشا” شامگاه امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در دومین همایش ملی شمیم رضوی که در مسجد جامع سریش‌آباد قروه برگزار شد، اظهار کرد: افتخار کردستانی‌ها دلدادگی امام رضا (ع) است که در گرفتاری‌ها و مشکلات به ایشان متوسل می‌شویم. وی برگزاری دومین همایش کشوری

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ “اسماعیل زارعی‌کوشا” شامگاه امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در دومین همایش ملی شمیم رضوی که در مسجد جامع سریش‌آباد قروه برگزار شد، اظهار کرد: افتخار کردستانی‌ها دلدادگی امام رضا (ع) است که در گرفتاری‌ها و مشکلات به ایشان متوسل می‌شویم.

وی برگزاری دومین همایش کشوری شعر شمیم رضوی را در سریش آباد، کاری ارزشمند دانست و ادامه داد: افتخار ما ایرانی‌ها این است که میزبان امام رضا(ع) هستیم و افتخار ما کردستانی‌ها نیز دلدادگی به وجود مبارک ثامن الحجج است.

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه شعرا و شعر آیینی اعلام کرد: شاعران آیینی حافظان فرهنگی معارف ما هستند و رسانه شعر یکی از پرنفوذترین و ماندگارترین رسانه‌ها است.

وی اضافه کرد: شاعران آیینی و عرفا، حافظان فرهنگی معارف ما هستند و زبان شعر، یکی از ماندگارترین رسانه‌هاست.

استاندار کردستان در ادامه این همایش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طی سه سال اخیر پروژه‌های کلانی را در استان به اتمام رسانده که نشانه توجه دولت به مردم این خطه است، خاطرنشان کرد : سال گذشته موفق شدیم پروژه راه آهن کردستان را که بعد از ۱۸ سال ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با حضور رئیس جمهور افتتاح کنیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: امیدواریم در تیرماه امسال سکوی مسافری قروه افتتاح شود و همشهریان از این ایستگاه بتوانند راهی تهران شوند.

وی با بیان اینکه تلاش براین است تا خط مستقیم سنندج به مشهد را راه‌اندازی کنیم و هفته آینده در جلسه‌ با وزیر راه و شهرسازی این موضوع مطرح می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که این ایستگاه را در استان به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است: دومین همایش کشوری شعر شمیم رضوی به مدت یک روز با شرکت شاعرانی از سریش آباد و استان‌های همدان، کرمانشاه و زنجان برگزار می شود.
در این همایش شاعران مطرح کشوری از جمله حاج غلامرضا کلامی از زنجان و اوجی از همدان در این مراسم به قرائت اشعاری در وصف امام رضا(ع) و اهل بیت پرداختند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

آرشیو

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn