شرکت مایکروسافت اعلام کرد: پلتفرم ابری Azure پس از بروز مشکل قطع کابلهای زیردریایی در روز شنبه، به حالت عادی بازگشته است. این شرکت فناوری گزارش داد که قطع کابلهای فیبرنوری در دریای سرخ صبح شنبه باعث اختلال در سرویس Azure در سراسر خاورمیانه و ایجاد «افزایش تأخیر» برای برخی کاربران شد.
به گزارش انگجت، مایکروسافت همچنین د راین خصوص افزود: این مشکل تا عصر همان روز حل شده و ترافیک Azure از مسیرهای جایگزین هدایت شده است.
مایکروسافت دلیل مشخصی برای قطع کابلها ارائه نکرد. این کابلها در بستر اقیانوس قرار دارند و نقش حیاتی در انتقال حجم عظیمی از دادهها در سراسر جهان ایفا میکنند. گاهی افتادن لنگر کشتیها میتواند به کابلها آسیب بزند، اما در گذشته موارد عمدی نیز رخ داده است. بهعنوان نمونه، در سال ۲۰۲۴ دولت بهرسمیت شناختهشده یمن مدعی شد که جنبش حوثیها مسئول قطع کابلهای دریای سرخ بودهاند.
اگرچه مایکروسافت توانست در همان روز سرویس خود را بازیابی کند، اما خاطرنشان کرد که تعمیر کابلهای زیردریایی «میتواند زمانبر باشد» و تأکید کرد که «بهطور مستمر پایش، بازتوزیع و بهینهسازی مسیرها» را برای کاهش اثرات احتمالی بر مشتریان ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

