فیلم انیمهای (Demon Slayer) با فروش ۷۰ میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه، صدر جدول گیشه را از (The Conjuring: Last Rites) ربود و نشان داد که فیلمهای بزرگ و پرهزینه تنها مسیر موفقیت در سینما نیستند. جالب اینکه ۵۵ درصد مخاطبان نسخههای زیرنویسدار و زبان اصلی ژاپنی را انتخاب کردند.
فیلمهای بلاکباستر معمولاً با هدف جذب گستردهترین مخاطب ممکن ساخته میشوند و هزینههای هنگفتی صرف جلوههای ویژه و تولید میشود. اما موفقیت «شیطانکش: قلعه بینهایت» (Demon Slayer: Infinity Castle) و فروش بالای آن نشان میدهد که تولید انیمهها یا آثار فرهنگی با بودجه کمتر میتواند بازدهی قابل توجهی داشته باشد و تجربه سینمایی را به یک محور فرهنگی برای جوانان تبدیل کند.
این موفقیت و تجربه مشابه «شکارچیان شیاطین کیپاپ» (KPop Demon Hunters) نشان میدهد که نیروی محرکه حضور مخاطبان جوان در سینما، نه جلوههای ویژه عظیم، بلکه احساس اجتماع و تعلق به یک فرهنگ مشترک است. طرفداران این آثار پیش از حضور در سینما با هم آشنا هستند و فیلم فرصتی برای تجربه جمعی و اشتراک علاقهها فراهم میکند.
این دستاورد ممکن است باعث تغییر رویکرد هالیوود در سالهای آینده شود و حضور آثار انیمهای در جدول گیشههای ۲۰۲۶ بیش از پیش تقویت شود، چرا که سازندگان به دنبال بهرهبرداری از این مدل موفقیت فرهنگی و اقتصادی هستند.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
