
به گزارش برنا؛ کیومرث حبیبی عصر سهشنبه در نشست بررسی امکانسنجی توسعه حملونقل در محور ریلی سنندج–همدان اظهار کرد: توسعه حملونقل ریلی و بهرهگیری حداکثری از ظرفیت باری و مسافری راهآهن، نقشی کلیدی در کاهش هزینهها، افزایش ایمنی و رشد اقتصادی استان دارد.
وی اتصال کردستان به شبکه ریلی کشور را فرصتی ارزشمند برای تنوعبخشی به حملونقل دانست و ادامه داد: ارزش کنونی راهآهن سنندج- همدان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بخشی از اهداف اولیه راهآهن سنندج- همدان هنوز تحقق نیافته و ظرفیت این مسیر بهطور کامل استفاده نمیشود.
به گفته حبیبی، افق ۲۰ ساله بهرهبرداری از این خط، حمل سالانه یک میلیون تن بار و جابهجایی ۷۰۰ هزار مسافر است؛ هرچند استقبال عمومی فراتر از پیشبینیها بوده است.
وی با بیان اینکه حمل ریلی غلات و گندم آغاز شده اما به بهرهبرداری کامل نرسیده است، گفت: افزایش استفاده از حملونقل ریلی موجب کاهش تردد خودروهای سنگین، تصادفات، مصرف سوخت و هزینههای نگهداری جادهها میشود، اما باید به معیشت رانندگان نیز توجه شود تا توسعه بهصورت متوازن پیش رود.
حبیبی تأکید کرد: بهرهگیری راهبردی از سیستم ریلی ضرورتی اجتنابناپذیر است و باید زمینه حضور بخش خصوصی در این بخش فراهم شود تا سهم حملونقل بار افزایش یابد.
وی طرح گردشگری قشلاق–گریزه، دهکده سلامت و بندر خشک را سه پروژه کلان دولت چهاردهم در کردستان دانست و خواستار تشکیل اداره کل راهآهن استان و توجه به بومیگزینی در استخدامها شد تا اشتغال و بهرهوری افزایش یابد.
سعید ابراهیمنژاد، مدیرکل راهآهن غرب کشور هم از راهاندازی مسیر ریلی سنندج–مشهد در آیندهلی نزدیک و برگزاری آزمون استخدامی با جذب ۲۴ نفر از استان کردستان خبر داد.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
