در (Predator: Badlands)، موفقیت فیلم نه تنها به دنیای هیولاها و تعقیب و گریزها بستگی دارد، بلکه به توانایی تیم جلوههای ویژه در زنده کردن احساسات شخصیت اصلی، دک، و خلق محیطهای پیچیده و واقعگرایانه نیز گره خورده است.
استودیو Wētā FX، مشهور به خلق موجودات و عملکردهای موشن کپچر، در پروژه (Predator: Badlands) با چالشی متفاوت مواجه شد: انتقال احساسات انسانی روی موجودی با آناتومی غیرانسانی. دک که باید موجود غیرقابل کشتنی به نام کالیسک را شکست دهد، مرکز داستان است و تماشاگران باید با صورت پر از دندان و ساختار عجیب او ارتباط برقرار کنند.
«سطح بیان عاطفی و سفری که باید با دک طی شود، بسیار عمیق است،» به گفته شلدون استاپساک، سرپرست جلوههای ویژه. تیم انیمیشن با الهام از بازیگر، حرکات و حالات صورت دک را طراحی کرد، از جمله زاویههای فک و حرکات کوچک ماهیچهها، تا طبیعی و کماغراق به نظر برسند.
کار روی محیطها و نورپردازی نیز چالش بزرگی بود. از تغییرات زمان روز در صحنههای شب تا طلوع خورشید در لحظه نهایی نبرد، تیم Wētā باید با ترکیب محیطهای عملی و کامپیوتری، هماهنگی بصری کامل ایجاد میکرد. استاپساک توضیح داد: «شاید به نظر ساده برسد، اما شما هر شات را قدم به قدم نقشهبرداری میکنید و ماهها صرف میکنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.»
همچنین تیم جلوههای ویژه مسئول لحظات ظریف و «نامرئی» فیلم بود، از محیطهای کاملاً دیجیتال تا جزئیات کوچک در کمپ ویلند یوتانی و حتی لحظات کمدی سیاه با شخصیت باد، که بازیگران و بدلکاران حرکات او را اجرا کرده و تیم VFX آن را به تصویر کشیدند.
در نهایت، (Predator: Badlands) اثری است که نه تنها هیجان شکار و نبردها، بلکه دقت و ظرافت بیوقفه تیم جلوههای ویژه را در نمایش احساسات، حرکت و محیط به رخ میکشد—کاری که شاید اکثر تماشاگران به طور ناخودآگاه از آن لذت میبرند، بدون اینکه متوجه حجم تلاش پشت صحنه شوند.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
