هیچ خودرویی بدون تست تصادف اجازه تولید و شماره‌گذاری نخواهد داشت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با آنا:

رئیس پلیس راهور فراجا تأکید کرد که هدف اصلی راه‌اندازی مرکز تست تصادف جلوگیری از تولید خودروهای فاقد ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است و تا حصول نتیجه، پلیس بر اجرای دقیق آزمون‌ها پافشاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، برای اولین بار در کشورمان مرکز آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو (Crash Test)، با حضور سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا راه‌اندازی شد و بر ضرورت تحول اساسی در استانداردهای خودرویی کشور برای کاهش تلفات حوادث جاده‌ای تاکید شد.

در حاشیه این برنامه، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در توضیح الزامات اجرای صحیح آزمون‌های ایمنی خودرو در کشور گفت: اگر کار به‌درستی و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای انجام شود، باید بتوانیم در هر زمان یک خودرو را مستقیم از خط تولید برداریم و وارد آزمون‌های کرش‌تست شویم.

وی افزود که نباید این فرآیند جنبه تشریفاتی پیدا کند و هدف اصلی باید سنجش واقعی میزان ضربه‌پذیری و استحکام خودرو در تصادفات باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا با انتقاد از بخشی از استانداردهای فعلی که سهمی در حفظ سلامت سرنشین هنگام تصادف ندارند، تصریح کرد: در استانداردهای ۸۵گانه مواردی وجود دارد که تأثیر مستقیمی در ایمنی ندارند اما ما در کشورمان باید روی ۸ آیتم اصلی و حیاتی که نقش واقعی در پیشگیری از حادثه و کاهش تلفات دارند تمرکز کنیم.

سردار حسینی در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز فرآیند کامل آزمون‌ها گفت: با افتتاح مرکز توسط رئیس‌جمهور طی دو هفته آینده، فرایند آزمون‌های واقعی آغاز می‌شود و از آن پس خودروها باید طبق مقررات و بدون استثنا تحت ارزیابی کامل قرار گیرند.

رئیس پلیس راهور تأکید کرد که هدف اصلی این مرکز جلوگیری از تولید خودروهای فاقد ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است و تا حصول نتیجه، پلیس بر اجرای دقیق آزمون‌ها پافشاری خواهد کرد.

افزایش ضریب ایمنی خودروها ظرف یک سال با راه‌اندازی مرکز آزمون‌های ایمنی

همچنین سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و عضو هیئت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با آنا با اشاره به اهمیت مرکز جدید آزمون‌های ایمنی خودرو گفت: این مرکز تنها محلی برای اجرای تست‌های الزامی استاندارد نیست بلکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای آن، کمک به طراحی و توسعه خودروهای ایمن است.

وی افزود: در کنار لاین تست اصلی، ورکشاپ‌هایی ایجاد شده که شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز می‌توانند برای انجام آزمایش‌های تخصصی و مهندسی به آن مراجعه کنند.

تاجیک گفت که این امکان، به‌طور مستقیم به ارتقای سطح ایمنی محصولات کمک می‌کند و ضعف زیرساختی کشور در حوزه طراحی خودروی ایمن را جبران خواهد کرد.

این عضو هیئت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه خودروسازان در گذشته برای انجام آزمون‌های طراحی ناچار به مراجعه به مراکز معتبر اروپایی بودند، اظهار کرد: محدودیت‌های ارزی، هزینه‌های سنگین و دشواری اعزام تیم‌ها در سال‌های اخیر این روند را تقریباً ناممکن کرده بود. اما اکنون یک زنجیره کامل آزمایشگاهی در سطح استانداردهای یورو اِن‌کپ در کشور ایجاد شده که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات تصادفات داشته باشد.

تاجیک افزایش شدت و تعداد آزمون‌های کنترل کیفیت را یکی از پیامدهای راه‌اندازی این مرکز دانست و تصریح کرد: با این زیرساخت جدید می‌توان امیدوار بود که طی یک سال آینده ضریب ایمنی خودروهای داخلی به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

وی با اشاره به سهم قابل توجه ضعف ایمنی خودرو در آمار تلفات رانندگی گفت: تحقق هدف قانون برنامه هفتم توسعه مبنی بر کاهش سالانه ۱۰ درصدی تلفات، با همکاری سازمان استاندارد، پلیس، کمیسیون ایمنی راه‌ها و خودروسازان و همچنین مشارکت مردم در رعایت اصول ایمنی امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn