رشد گسترده تراکتور پس از قهرمانی و جهش چشمگیر این باشگاه در شبکههای اجتماعی نگاه جدیدی از قدرت هواداری سرخهای تبریز ارائه میدهد.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران ایپنا،تراکتور که از تیمهای باسابقه فوتبال ایران محسوب میشود پس از بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال کشور بار دیگر جایگاه ویژهای میان هواداران پیدا کرد اما نقطه عطف روند این باشگاه از زمانی شکل گرفت که مالکیت آن به محمدرضا زنوزی منتقل شد و او با حضور پررنگ خود مسیر تازهای در مدیریت و خرید بازیکنان ایجاد کرد.
شروع این دوران با جذب سه کاپیتان تیم ملی همراه شد و مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاجصفی پایههای نسل جدید تراکتور را بنا کردند. زنوزی که سابقه تیمداری داشت با آرزوی ساختن قهرمانی جدید وارد تبریز شد اما تحقق این هدف به زمان و تجربه نیاز داشت.
توجه هواداران و رسانهها با تمرکز ساختاری باشگاه افزایش یافت و تراکتور به یکی از ترندهای فوتبال ایران تبدیل شد. ورزشگاه یادگار امام بارها با حضور پرشور هواداران پر شد و اظهار نظرهای مالک باشگاه درباره میزان محبوبیت جهانی تراکتور نیز بازتاب زیادی داشت.
در فصل گذشته ورق به شکل متفاوتی برگشت. جذب علیرضا بیرانوند با فسخ یک طرفه قرارداد و خرید مهدی ترابی و دانیال اسماعیلیفر که از قهرمان دو فصل اخیر لیگ آمده بودند موج تازهای در نقل و انتقالات ایجاد کرد. به خدمت گرفتن سرمربی سابق تیم ملی و بازگشت دراگان اسکوچیچ نیز شرایط تراکتور را بیش از همیشه در مرکز توجه قرار داد.
این تغییرات نه تنها شور هواداری را افزایش داد بلکه از نظر رسانهای نیز تبریز را به قطب جدید فوتبال ایران تبدیل کرد تا میکسدزونهای فصل گذشته از شلوغترین بخشهای لیگ باشد.
قهرمانی تراکتور در سردار آزادگان نقطه اوج این مسیر بود. انتشار ویدیویی از رقص و شادی علیرضا بیرانوند در صفحه رسمی باشگاه موج بزرگی در فضای مجازی ایجاد کرد و این کلیپ تنها در یک روز به ده میلیون بازدید رسید و اکنون از مرز سی میلیون عبور کرده است تا یکی از وایرالترین محتوای تاریخ فوتبال ایران باشد.


با ادامه این روند، تراکتور اکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی صاحب یکی از پربازدیدترین صفحات فوتبالی آسیاست. تنها در یک ماه گذشته آمار بازدید صفحه به ۱۷۳ میلیون رسیده و بیش از چهار میلیون حساب کاربری خارجی از آن بازدید کردهاند و تعداد دنبالکنندگان نیز از دو میلیون گذشته است.
در گزارش روابط عمومی باشگاه آمده که ۱۶ درصد بازدیدکنندگان حتی فالوور صفحه نیستند اما اغلب آنها در نهایت صفحه را دنبال میکنند که نشاندهنده موفقیت تراکتور در جذب مخاطب است.
این باشگاه اکنون با تکیه بر شش بازیکن ملی و چند ستاره بینالمللی جایگاهی متفاوت برای خود ساخته و چشمها را بیش از گذشته به سمت تبریز معطوف کرده است.
- نویسنده : آیدا کریمی
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
