تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1404 - 2:56
7 بازدید
کد خبر : 737708

کاربرد پیامک LBS در بازاریابی رویدادهای ورزشی و باشگاه‌ها

کاربرد پیامک LBS در بازاریابی رویدادهای ورزشی و باشگاه‌ها

جامعه ورزشی آفتاب نو: پیامک LBS که با عنوان پیامک مکان‌محور یا زنده نیز شناخته می‌شود؛ یکی از روش‌های بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است که شما می‌توانید از طریق آن پیام مورد نظر خود را به افرادی که در یک محدوده جغرافیایی خاص (به عنوان مثال اطراف و داخل باشگاه یا استادیوم) حضور دارند، ارسال کنید. یکی از

جامعه ورزشی آفتاب نو:

پیامک LBS که با عنوان پیامک مکان‌محور یا زنده نیز شناخته می‌شود؛ یکی از روش‌های بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است که شما می‌توانید از طریق آن پیام مورد نظر خود را به افرادی که در یک محدوده جغرافیایی خاص (به عنوان مثال اطراف و داخل باشگاه یا استادیوم) حضور دارند، ارسال کنید. یکی از حوزه‌های  کاربردی که می‌توان در آن  از مزایای  ارسال پیامک مبتنی بر موقعیت LBS بهره گرفت تا میزان هدر رفت بودجه کاهش یافته و تبلیغات به صورت هدفمند انجام شود ، باشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی است. از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران باشگاه‌ها و برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی می‌توان به مواردی همچون اطلاع‌رسانی در خصوص تغییر زمان کلاس‌ها، یادآوری به شرکت‌کنندگان و نیز دشواری تماس مستقیم با افراد نام برد . ارسال اس ام اس انبوه با LBS می‌تواند یک راهکار موثر برای نظم دادن به روند اطلاع‌رسانی‌ها و جذب مخاطبان جدید تلقی شود. در این مقاله از روزنامه خبر ورزشی، به بررسی نقش سرویس LBS در تبلیغات موثر ورزشی و افزایش نرخ کلیک می‌پردازیم.

پیامک LBS  چیست؟ 

پیامک مبتنی بر مکان یا Location Based Service یکی از روش‌های ارسال پیام کوتاه هدفمند است که از طریق اپراتور تلفن همراه اول و دکل LBS انجام می‌شود. خدمات ارائه شده در این سرویس که مبتنی بر مکان و موقعیت جغرافیایی هستند ، به دلیل تمرکز بر یک محدوده جغرافیایی مشخص، بازدهی بالایی به همراه دارند و به عنوان یکی از بهترین امکانات پنل‌های پیامکی به حساب می‌آیند. در این روش، با اتصال به دکل مخابراتی همراه اول، اس ام اس مورد نظر شما برای افرادی که به یک محدوده جغرافیایی وارد یا  از آن خارج خواهند شد، ارسال می‌شوند.

LBS در بازاریابی رویدادهای ورزشی و باشگاه‌ها

  • فروش بلیط‌های لحظه‌ آخری: هنگام برگزاری یک رویداد می‌توانید با ارسال اس ام اس LBS برای افرادی که در محدوده ورزشگاه حضور دارند، پیامک‌های حاوی پیشنهادات خرید بلیط با تخفیف ویژه ارسال کنید.
  • اطلاع‌رسانی: پیامک LBS برای اطلاع‌رسانی در مورد تاخیر شروع برنامه، موقعیت پارکینگ‌ها، زمان برنامه‌های بعدی و نحوه ثبت‌نام در آن‌ها کاربرد دارد.
  • پیشنهادات ویژه: از ارسال پیامک LBS می‌توان برای جذب مخاطب بیشتر نیز کمک گرفت. به عنوان مثال از طریق ارسال پیشنهادات ویژه مانند “یک جلسه تمرین رایگان در ورزشگاه …” مخاطب ترغیب می‌شود به باشگاه شما سر بزند و از خدمات شما استفاده کند.
  • شناسایی برند: برندهای ورزشی می‌توانند با استفاده از پیامک زنده برند خود را به افراد حاضر در یک استادیوم یا ورزشگاه معرفی کنند.

اهمیت استفاده از سامانه پیامک انبوه برای باشگاه‌های ورزشی

ارسال پیامک انبوه LBS با همکاری اپراتورهای تلفن همراه و از طریق دکل‌های مخابراتی BTS در محدوده باشگاه‌های ورزشی و یا استادیوم‌ها انجام می‌شود. در این روش، محدوده ارسال پیامک بر اساس شعاع پوشش‌دهی دکل تعیین می‌گردد و پیامک‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به GPS برای شماره‌هایی وارد شده در محدوده، ارسال خواهد شد. یکی از مهم‌ترین استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه LBS این است که شما می‌توانید ارسال پیام را با تغییر موقعیت مخاطب، به‌روزرسانی کنید.

به‌عنوان مثال می‌توان اینگونه برنامه‌ریزی کرد که به محض ورود افراد به محدوده یک استادیوم یا یک ورزشگاه خاص، پیامک‌هایی حاوی نوع برنامه، زمان شروع و پایان آن، محل سرویس‌های بهداشتی و بوفه ارسال شود و در هنگام خروج، پیام‌هایی حاوی پیشنهادات تبلیغاتی جهت استفاده مجدد از امکانات موجود در ورزشگاه برای حضار ارسال گردد. بنابراین با استفاده از این قابلیت می‌توانید با استفاده از یک پنل پیامکی، یک رویکرد تبلیغاتی هوشمندانه و هدفمند داشته باشید.

مزایای به‌کارگیری پنل SMS برای رویدادهای ورزشی و باشگاه‌ها

از مهم‌ترین مزایای استفاده از  سرویس LBS پیامک تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه تبلیغات: ارسال پیامک زنده در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی یک گزینه کاملا مقرون به‌صرفه است. این موضوع می‌تواند  برای باشگاه‌های تازه تاسیس یا رویدادهای در حال برگزاری در شهرهای کوچک که بودجه اندکی دارند نیز مناسب باشد.
  • هدفمندی: ارسال اس ام اس هدفمند به افرادی که وارد یک محدوده جغرافیایی می‌شوند، از هزینه اضافه جلوگیری می‌کند و با بازدهی بالاتری همراه است.
  • نرخ بالای باز شدن (Open Rate/OR): پیامک معمولا نرخ باز شدن بالایی دارد و در ۹۸% مواقع مخاطب آن را بررسی می‌کند.
  • افزایش بازگشت سرمایه (Return on Investment/ROI): اگر از یک فراخوان به اقدام (CTA) مناسب در متن پیامک استفاده کنید،  می‌توانید در تصمیم مخاطب به ادامه همراهی تاثیر بگذارید . این موضوع به صورت مستقیم بازدهی تبلیغات را بالاتر می‌برد.
  • گزارش‌دهی دقیق: ارائه گزارش‌های دقیق در پنل کاربری به شما اجازه می‌دهد میزان موثر بودن تبلیغات پیامکی با LBS را ارزیابی کنید و کمپین‌های بعدی خود را بر این اساس شکل دهید.

بهترین ی کدام است؟

برای ارسال اس ام اس «SMS» هدفمند لازم است از یک پنل پیامکی مناسب استفاده کنید. بهترین سامانه پیامکی باید بتواند امکانات متعددی را در اختیار شما قرار دهد تا روند تبلیغات  شما در بهترین حالت انجام شود و امکان آنالیز نتایج نیز برای شما وجود داشته باشد. ما سامانه پیامک آموت را به شما معرفی می‌کنیم که با ارائه بهترین پنل اس ام اس این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان از امکانات موجود در سایت استفاده کنید و پس از بررسی‌های لازم برای خرید سرویس با اطمینان خاطر کامل تصمیم بگیرید.

از ویژگی‌های این سامانه میتوان به رابط کاربری ساده، احراز هویت سریع و امکان ارسال پیامک تبلیغاتی بلافاصله پس از ثبت‌نام از دیگر ویژگی‌های یک سامانه پیامکی خوب اشاره کرد. در صورت انتخاب یک پنل مناسب و هوشمندی در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید با استفاده از ارسال پیامک انبوه تحول بزرگی در تعداد مشتریان و میزان دیده شدن ورزشگاه خود ایجاد کنید.

مهم‌ترین امکانات پنل پیامکی LBS برای باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی

از مهم‌ترین امکانات پنل اس ام اس LBS برای باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری: از این طریق دیگر نیازی به ارسال تک به تک پیامک و  صرف زمان زیاد برای اطلاع‌رسانی نیست . شما می‌توانید با استفاده از سرویس LBS پیامک‌های خود را به صورت خودکار ارسال کنید.
  • ارائه گزارش دقیق: نمایش آمار و گزارش دقیق از دیتابیس مخاطبان، نرخ باز شدن، نرخ کلیک یا نرخ ارسال به شما کمک می‌کند بتوانید روند تبلیغاتی خود را بازبینی کنید و بر اساس آن در مورد ادامه فرایند تصمیم بگیرید.
  • ارسال پیام بر اساس تغییر موقعیت: ارسال پیام بر اساس تغییر موقعیت، هنگام ورود به محدوده، پس از گذشت چند ساعت از حضور یا هنگام خروج یک استراتژی جذاب برای ارتباط با ورزشکاران است. استفاده از این قابلیت، هوشمندی کمپین تبلیغاتی شما را به مخاطب نشان می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند پیامک‌های شما را مطالعه کنند.

جمع‌بندی 

بر طبق بررسی‌هایی که تیم خبر ورزشی انجام داد ، استفاده از پیامک LBS می‌تواند یک ابزار مفید برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات هدفمند و جذب مخاطبان جدید به باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی باشد.در این سرویس از دکل‌های مخابراتی برای ارسال پیام انبوه به افرادی که در یک محدوده جغرافیایی حضور دارند، استفاده می‌شود. با استفاده از Live LBS می‌توانید با کمترین هزینه، شاهد بیشترین بازدهی باشید.

ادامه مطلب:  

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

[wp-rss-aggregator feeds="hamsamoon"] [wp-rss-aggregator feeds="regim"] [wp-rss-aggregator feeds="zirnevis"]

پنجره اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn