https://www.aftabno.ir

شناسه خبر :174220
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۲
10 بازدید

او همیشه عاشقانه پشت میکروفن می‌نشست و کارش را انجام می‌داد‌ با وجود آن‌که توانش کم بود اما در برنامه زنده تحویل سال رادیو ورزش حاضر شد و با عشق و علاقه برای مردم اجرا کرد. اکنون چند روزی است که از درگذشت او می‌گذرد و همین بهانه‌ای شد تا با چهره‌های هنری و ورزشی […]

او همیشه عاشقانه پشت میکروفن می‌نشست و کارش را انجام می‌داد‌ با وجود آن‌که توانش کم بود اما در برنامه زنده تحویل سال رادیو ورزش حاضر شد و با عشق و علاقه برای مردم اجرا کرد. اکنون چند روزی است که از درگذشت او می‌گذرد و همین بهانه‌ای شد تا با چهره‌های هنری و ورزشی به گفت‌و‌گو بنشینیم که در ذیل می‌خوانید.

اسکویی یک‌شبه اسکویی نشد

جهانگیر کوثری، گوینده و تهیه‌کننده برنامه‌های ورزشی صداوسیما به جام‌جم گفت: ویژگی‌های شادروان اسکویی در یک یا دو جمله نمی‌گنجد. به‌نظرم او یکی از برجسته‌ترین همکاران صداوسیما از نظر اخلاق، شخصیت، رفتار و حتی پوشش بود. هر زمانی به سازمان می‌آمد انگار به یک مراسم رسمی دعوت بود. وی اعتقاد داشت به لحاظ این‌که مردم او را می‌شناسند و نماینده سازمان صداوسیماست، باید در خور نام صداوسیما رفتار کند.

وی ادامه داد: مرحوم اسکویی بسیار مهربان و سخاوتمند بود. او با جوانان به‌راحتی ارتباط برقرار می‌کرد و تجربیاتش را در اختیارشان می‌گذاشت. این تهیه‌کننده تصریح کرد: پر کردن جای افرادی همچون زنده‌یاد اسکویی سال‌های بسیاری زمان می‌برد. او طی یک شب اسکویی نشد‌، بلکه سال‌ها کار و تجربه کسب کرد. صدای زیبا و منحصر‌به‌فردی داشت. ایران‌دوست بود و به مخاطب احترام می‌گذاشت.

متخصص در ورزش

حمیدرضا خزایی، قائم‌مقام اسبق معاون صدا به جام‌جم گفت: وی از پیشکسوتان و صدای ماندگار ورزش رادیو بود. اسکویی از سال ۶۰ همکاری‌اش را با رادیو شروع کرد و حدود ۵۷ سال با سازمان صداوسیما همکاری می‌کرد‌. مرحوم اسکویی صدای مخملی و خوبی داشت. وی متخصص ورزش بود و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی اسکویی ادامه داد: اسکویی به مرد اخلاق زبانزد بود. مهربان و صمیمی و در برنامه‌ها خیلی ادب را رعایت می‌کرد و موضعگیری درخصوص تیم‌ها نمی‌گرفت. سعی می‌کرد هنگام گزارش، اطلاع‌رسانی صحیح از رشته ورزشی مربوط داشته باشد. 

خزایی عنوان کرد: شادروان خدمات خیلی زیادی را به سازمان صداوسیما کرد و بیشتر عمرش در رادیو سپری شد. خیلی مردم را دوست داشت.

خالصانه حرف می‌زد

مصطفی کارخانه، مربی والیبال و عضو سابق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به این‌که در مورد افراد بزرگ صحبت کردن بسیار سخت است، به جام‌جم گفت: شادروان اسکویی ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی داشت. صداقت، اصالت و رسالتی که در وجودش بود. از او انسانی متعهد و مسئولیت‌پذیر ساخت که خالصانه حرف می‌زد و عمل می‌کرد. ما اهالی والیبال خاطرات بسیاری را با شادروان اسکویی داشتیم.

وی ادامه داد: پنجشنبه‌های هر هفته با برنامه «جهان والیبال» و برنامه «یک فنجان چای داغ» با او همکلام می‌شدم و انرژی و امید می‌گرفتم.

در میان همکاران تک بود

جاوید احمدزاده، خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره ویژگی‌های اخلاقی استاد اسکویی به جام‌جم عنوان کرد: شادروان، استاد ما بود و از او بسیار آموختیم. جملات‌اش برای ما درس و پندآموز بود. هر چه داریم از استادانی همچون اوست. از دست دادن او، ضایعه‌ای بزرگ برای همه ما صداوسیمایی‌هاست و دیگر جایش از نظر صدا و هم از لحاظ استادی و محبت نخواهد آمد. شادروان در میان همه همکاران تک بود. 

مربی سازنده و استاد باتجربه 

غلامعلی پیرایرانی، کارشناس ـ مجری رادیو و تلویزیون و از دوستان قدیمی استاد اسکویی در گفت‌وگو با جام‌جم بیان کرد: سابقه ۵۳ ساله من و ۵۸ سال سابقه مسعود سبب شد خیلی در کنار هم باشیم‌؛ به‌خصوص از زمانی که رادیو ورزش تاسیس شد، با هم بودیم. گزارش‌ها و برنامه‌هایی که با مسعود اجرا کردیم، جزو برنامه‌های پرشنونده بود. صدای مسعود خاص بود. هرکسی این صدا را می‌شنید متوجه می‌شد موج رادیو ورزش است. او به شبکه ورزش رادیو عشق داشت. گرچه از تلویزیون آمده بود اما عشق به رادیو باعث شد در این رسانه بماند. یک مربی سازنده و استاد باتجربه بود.

 یک پیشکسوت واقعی

علیرضا جاویدنیا، پیشکسوت رادیو و تلویزیون به جام‌جم گفت: مخاطبان همیشه گوینده، گزارشگر و مفسر را در هر رشته‌ای که صادقانه اجرا کند‌، دوست دارند. مسعود اسکویی که یاد و نامش گرامی باشد، همیشه این ویژگی را داشت و هیچ‌وقت برای شنونده‌اش کم نگذاشت. او یک پیشکسوت واقعی بود و در یادها مانا خواهد شد. آنچه باعث می‌شود فردی در ذهن‌ها ماندگار شود، اخلاق است. اخلاق خوب، شایسته یک پیشکسوت است و مسعود همه ویژگی‌ها را کنار هم داشت و مصداق بزرگ یک انسان با‌اخلاق و بامعرفت بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

پ
برچسب ها:
اعلام زمان واریز حقوق مددجویان بهزیستی و کمیته امداد+ جزئیات اوسمار کار دست پرسپولیس داد؛ حالا بازی با سپاهان مهم‌تر شد/ بازیکنان پرسپولیس انگیزه نداشتند مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند حرکت زن سپهر حیدری به سمت لخت شدن کامل!/عکس شرط عجیب استراماچونی برای سرمربیگری تراکتوری‌ها! سیل مشکل جدی در خط تولید مدیران خودرو ایجاد نکرد
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
advanced-floating-content-close-btn