استیو یدلین، فیلمبردار همیشگی ریان جانسون، در سومین قسمت (Knives Out) با استفاده از نرمافزار اختصاصی و نورهای عظیم، توانست تغییرات طبیعی خورشید پشت ابرها را در صحنههای کلیسا بازآفرینی کند؛ جلوهای که به روایت داستان عمق تازهای بخشید.
فیلم «بیدار شو مرد مرده» (Wake Up Dead Man) که اکنون در نتفلیکس در دسترس است، علاوه بر حضور دنیل کریگ در نقش کارآگاه بنوا بلان و گروهی از بازیگران مطرح، با سبک بصری تازهای همراه شده است. جانسون و یدلین پس از استفاده از رنگهای پاییزی در قسمت اول و حالوهوای تابستانی در قسمت دوم، این بار به سراغ فضایی گوتیک رفتند.
یدلین در گفتوگویی توضیح داد که جانسون از ابتدا خواستار بازتاب شرایط محیطی در کلیسا بود؛ جایی که خورشید پشت ابرها پنهان میشود و سپس دوباره با نوری خیرهکننده ظاهر میگردد. برای اجرای این ایده، تیم فیلمبرداری از نورهای ۲۰ هزار واتی، جعبههای نور رنگی و نرمافزار ویژهای استفاده کرد تا تغییرات تدریجی و هماهنگ نور را شبیهسازی کنند.
این جلوه در صحنهای که بلان و شخصیت «پدر جاد» با بازی جاش اوکانر گفتوگو میکنند، بهطور ویژه به کار گرفته شد: هنگام سخنرانی بلان، خورشید سریع پشت ابرها میرود و فضا تاریک میشود؛ اما در سخنرانی جاد، نور خورشید بهآرامی و طی ۳۰ ثانیه بازمیگردد و لنز دوربین را پر از درخشش میکند.
یدلین تأکید کرد که هماهنگی میان نورهای مختلف (LED و لامپهای پرقدرت) نیازمند تنظیمات دقیق نرمافزاری بود تا تغییرات طبیعی جلوه کند. او همچنین اشاره کرد که این انتخاب بصری در مرحله تدوین چالشهایی ایجاد کرد، زیرا حذف یا تغییر دیالوگها میتوانست باعث پرش ناخواسته در نور شود. با این حال، تیم تدوین با اصلاح رنگ توانست این مشکل را برطرف کند.
«بیدار شو مرد مرده» با این سبک گوتیک و جلوههای بصری منحصر بهفرد، نشان میدهد که مجموعه «چاثوکشی» همچنان در هر قسمت به دنبال نوآوری و غافلگیری مخاطب است.
ث
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
