زاکانی در گفتوگو با آنا مطرح کرد
شهردار تهران در حاشیه مراسم رونمایی از واگن ملی با تشریح برنامههای توسعه مترو اعلام کرد با قراردادهای جدید، طول شبکه مترو در پنج سال آینده به ۵۰۰ کیلومتر میرسد و نخستین سری واگنهای جدید چینی تا پیش از پایان سال وارد کشور میشود؛ همزمان تولید انبوه واگن ملی نیز از سال آینده آغاز خواهد شد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در گفتوگو با آنا با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی پایتخت، اظهار کرد: دو محور اصلی در ارتقای کیفیت خدمات مترو شامل «گسترش خطوط» و «تأمین ناوگان» است و مدیریت شهری در هر دو حوزه جهش قابل توجهی را نسبت به سالهای گذشته رقم زده است.
وی با بیان اینکه در دوره ۲۵ ساله پیش از سال ۱۴۰۰، حدود ۱۱۸۱ واگن وارد خطوط شده و طول شبکه مترو به ۲۶۹ کیلومتر با ۱۴۱ ایستگاه رسیده بود، افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری و فعالیت شورای ششم، طول خطوط به ۳۱۰ کیلومتر و تعداد ایستگاهها به ۱۶۱ ایستگاه افزایش یافته است. آخرین ایستگاه نیز، ایستگاه «مریم مقدس» بود که به شبکه اضافه شد و چند ایستگاه دیگر نیز در مسیر افتتاح قرار دارند.
شهردار تهران با اشاره به برنامهریزی برای توسعه چشمگیر مترو در افق پنجساله تصریح کرد: تفاهمنامهها و قراردادهای لازم برای افزایش ۱۹۰ کیلومتر خط جدید و احداث بیش از ۱۲۰ ایستگاه تازه منعقد شده است. هدف این است که طول خطوط مترو از ۳۱۰ کیلومتر فعلی به حدود ۵۰۰ کیلومتر برسد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ناوگان مترو پرداخت و گفت: در ۲۵ سال گذشته ۱۷۸۱ واگن وارد شبکه شده بود. اما در دوره جدید، قرارداد ۱۷۱ واگن وارداتی منعقد شد که بخشی از آن در چین تکمیل شده و تستهای فنی در حال انجام است. انتقال این واگنها از بهمنماه آغاز میشود و پیش از عید به تهران میرسند.
وی افزود: پس از ورود نخستین سری، بخش عمده تولید واگنها در داخل کشور و با اتکا به توان کارخانههای داخلی انجام خواهد شد.
شهردار تهران همچنین با اشاره به پروژه «واگن ملی» اظهار کرد: قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی سال گذشته امضا شد و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز میشود. یک رام اولیه این واگن ملی دو سال پیش تست شد و زیر بار رفت، اما برای شروع تولید گسترده نیازمند تکمیل برخی فرآیندها بود که اکنون نهایی شده است.
زاکانی توضیح داد که برای جلوگیری از توقف تأمین ناوگان تا زمان آغاز تولید انبوه واگن ملی، مجموعه واگنسازی با تکیه بر ظرفیتسازی جدید توانسته است فرآیند «یکپارچهسازی عناصر و اجزا» را به سطحی برساند که امکان ساخت یک رام قطار کامل را فراهم کند. او گفت: این قطار، واگن ملی نیست اما بهعنوان محصول اضافه بر ظرفیت موجود تولید شده و وارد خطوط خواهد شد. یک رام آن تست شده و تا عید، دو رام دیگر نیز تحویل میشود.
به گفته وی، این پیشرفت علاوه بر افزایش ظرفیت فعلی، ارزش افزوده بالایی برای پروژه واگن ملی ایجاد کرده و تولید داخلی را تقویت خواهد کرد.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
